خراسان

بخش عمده خدمات تامین اجتماعی خراسان رضوی «غیرحضوری» شد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی از غیرحضوری شدن بخش عمده خدمات تامین اجتماعی استان خبر داد.

محسن نظام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: در حال حاضر امکان انجام غیرحضوری حدود ۸۰ درصد خدمات به بیمه‌شدگان در این استان فراهم شده است.

نظام با اشاره به اجرای طرح تحول دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی به نام ۳۰۷۰ و مزین به نام دکتر “نوربخش” افزود: در اجرای این طرح  ۳۰ خدمت حضوری سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود تا ۷۰ میلیون مراجعه از ٩۶ میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان در کشور حذف شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۳ خدمت از ۳۰ خدمت تامین اجتماعی خراسان رضوی با وجود مشکلات متعدد سازمان در زمینه‌های زیرساختی که بیشتر در حوزه بسترهای سخت‌افزاری و اینترنتی بوده غیرحضوری شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: پرداخت هزینه ازدواج، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری‌بگیران، ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه ‌شدگان، نامنویسی افراد تحت تکفل و درخواست تکمیل سوابق از جمله خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی خراسان رضوی است.

وی یکی از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیکی را حذف دفترچه‌های درمانی عنوان کرد و افزود: تنها در این حوزه در سال ۹۸ مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال و در سال جاری تاکنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: برای اخذ خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران باید به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا