مشهد

بدهی ۵۵۴ میلیارد تومانی دانشگاه پزشکی مشهد/تمام مطالبات پرسنل تا پایان سال ۹۴ تسویه شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالبات دانشگاه ۷۷۰ میلیارد تومان و بدهی دانشگاه ۵۵۴ میلیارد تومان است که عمده بدهی به داروخانه‌ها و شرکت‌های پزشکی و کارانه پزشکان و پرسنل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عبدالله سبحانی عصر امروز در نشستی خبری که در محل شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های اعتباری به‌جز بخشی از کارانه‌های پرسنل، مابقی مطالبات پرسنل در پایان سال 94 تسویه شده است.

وی افزود: 85‌درصد منابع عمومی مالی که دولت در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد صرف پرسنل می‌شود، همچنین بدهی بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت بالغ 226 میلیارد تومان در سال گذشته و 228 میلیارد تومان در سال 95 بوده است.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بدهی بیمه، کمیته امداد و نیروهای مسلح به علوم پزشکی مشهد نیز مجموعاً حدود 24  میلیارد تومان است. مطالبات دانشگاه 770 میلیارد تومان و بدهی دانشگاه 554 میلیارد تومان است که عمده بدهی به داروخانه‌ها و شرکت‌های پزشکی و کارانه پزشکان و پرسنل است.

در ادامه عبدالله ریحانی مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدیریت و نیروی انسانی خوب مجعزه می‌کند، رسالت ما جذب، تربیت و آموزش نیروهای متعهد و متخصص است. در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 23 هزار نفر نیرو در حوزه‌ها‌ و سطوح متفاوت اشتغال به کار دارند.

وی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون 17 فراخوان استخدام داشتیم، 17 هزار 596 نفر شرکت‌کننده داشته‌ایم و نهایتاً 4800 نفر جذب دانشگاه شدند.

مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر سیاست حفظ عدالت استخدامی گفت: همه نیروها از فیلتر فراخوان و مصاحبه و آزمون جذب شدند و از استخدام افراد با مدارک بالاتر نسبت به موقعیت شغلی مدنظر دانشگاه جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 15 هزار پست سازمانی داشتیم که 1600 پست اضافه شده مربوط به بیمارستان‌های جدیدالتاسیس نظیر اورژانس عدالتیان، بیمارستان علوی، اکبر و فریمان بوده است.

ریحانی با اشاره به لزوم افزایش مهارت پرسنل بهداشت و درمان افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی منطبق با استانداردهای روز اجرای طرح مهارت افزایی، آموزش حین کار پرستاران کودک، بسته‌های آموزشی برای کارکنان و خانواده‌هایشان در راستای افزایش مهارت زندگی مدنظر گرفته شده است.

مدیر توسعه سازمان و منابع‌انسانی علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: سهم دانشگاه پزشکی مشهد 987 پست از آزمون استخدامی کشور است که البته زمان آزمون به تعویق افتاده است.

علی اسکندری، معاون برنامه‌ریزی و بودجه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز اظهار داشت: معاونت توسعه پشتیبان کلیه خدمات دانشگاه است که در زمان نمود خدمات دیده نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های 92 و 91 دانشگاه بسیار بدهکار به پرسنل خود بوده اما در چندسال اخیر پرداخت‌های پرسنلی، دارویی، غذایی، تجهیزات از بدهی‌ها کاهش داشته و رشد بدهی نسبت به سال‌های قبل کم شده است. حدود 47 درصد اعتبارات ما از درآمد اختصاصی بود که امسال به 65 درصد رسیده و مابقی از محل منابع اعتبارات عمومی است.

اسکندری درباره میزان درآمد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کسب در آمد ما 280 میلیارد در سال 92 بوده و در سال 95 حدود 1000 میلیارد تومان می‌شود که آمادگی کسب درآمد بیشتر داریم و عوامل آن ایجادتوسعه، افزایش خدمات، استفاده از تخت‌های غیرفعال و غیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا