ورزش

برانکو: شاید طارمی به‌خاطر گل‌نزدن نیمکت‌نشین شود/ از عملکرد تیمم راضی‌ام اما می‌دانم روزهای سختی در انتظارماست

 

دیدار تیم های فوتبال پیکان و پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تأکید می‌کنم روزهای سختی در انتظار ماست و تا پایان لیگ ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد.

برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین امروز (شنبه) پرسپولیس در خصوص تساوی تیمش مقابل پیکان در دیدار هفته یازدهم و مشکلاتی که این تیم در نحوه بازی‌اش داشت، گفت: این چهارمین شروع ما در لیگ بعد از تعطیلات بود و طبیعی است که با مشکلات خاصی مواجه باشیم. ما در این چند ماه همه روزها را با هم نبودیم، اما به بازیکنانم تبریک می‌گویم که مقابل یک تیم قدرتمند بازی خوبی به نمایش گذاشتند. پیکان تیم ضعیفی نیست. آنها تیم چهارم جدول هستند. ما ۳۰ دقیقه یک یار کمتر از پیکان داشتیم، اما شانس گل‌های‌مان بیشتر از حریف بود.

وی در ادامه افزود: در بازی برابر پیکان مشکل ما باز هم عدم استفاده از فرصت‌های گلزنی بود و مهدی طارمی موقعیت‌های زیادی را از دست داد. اگر بخواهیم به نکته مثبت بازی اشاره کنیم چهار موقعیت صددرصد گلی بود که روی دروازه حریف‌مان ایجاد کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: طبیعی است که ما دوست داشته باشیم همه بازی‌های را ببریم، اما باید شرایط تیم حریف را هم در نظر بگیریم. لازم می‌دانم در اینجا از میزبانی ورزشگاه شهدای قدس هم تشکری داشته باشم، چرا که واقعاً زمین مسابقه عالی بود و فکر نمی‌کنم در جای دیگر در ایران چنین زمین خوبی پیدا شود. به‌خاطر همین زمین خوب بود که دو تیم بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و فوتبال خوبی را شاهد بودیم.

این مربی کروات در واکنش به طرح این مسئله که نتایج پرسپولیس نوسان دارد و این نوسان چقدر به مسائل داوری مربوط می‌شود و با این حال بازیکنانش هم موقعیت‌های زیادی از دست می‌دهند، تصریح کرد: این موقعیت هدر رفتن‌ها متأسفانه هست، با این حال بنده معتقدم نیت داور همیشه خوب است و ما هم دنبال بهانه یا کمکی نیستیم. به هر حال در این بازی‌ها همیشه اتفاقاتی علیه ما بوده و از طرف دیگر نزدن گل‌ها مشکل دیگر ماست. طبیعی است دنبال راه‌حل باشیم و باید ببینیم در آخر به کجا می‌رسیم.

برانکو در خصوص عدم تمرکز مهدی طارمی در گلزنی و اینکه تمرکز این بازیکن در تیم ملی و پرسپولیس متفاوت است، گفت: این نمی‌تواند دلیل محکمی باشد. این بازیکن در تیم ملی یک پست دیگر بازی می‌کند و در بازی‌های تیم ملی که از او دیدم، شانس گلی نداشته، اما در بازی‌های پرسپولیس ۱۰ موقعیت گلزنی دارد. برای اینکه تیم مهاجم بهتر شود، باید صبر کرد. مهاجم همیشه نمی‌تواند موقعیت‌ها را تبدیل به گل کند و برخی مواقع هم تمرکز ندارد که باید بهتر شود.

وی درباره اینکه آیا مهدی طارمی به‌خاطر گل نزدن به کمیته انضباطی باشگاه دعوت شده است، گفت: نه، به‌خاطر گل نزدن نیست. طارمی به‌خاطر اینکه شانس گل را از دست داده که به کمیته انضباطی نمی‌رود. به‌خاطر این مسئله شاید بازیکن باید روی نیمکت بنشیند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که پس چرا طارمی به کمیته انضباطی رفته است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در این خصوص صحبت کنیم.

برانکو در واکنش به این مسئله که چرا بازیکنان ۴۰ساله لیگ گلزنی می‌کنند، اما بازیکنان جوان پرسپولیس گل نمی‌زنند، اظهار داشت: جواب ساده است، چون بازیکن مسن‌تر آرامش و ثبات دارد، اما بازیکن جوان در حال رشد و تکامل است. چیزی که شما در ۲۰سالگی نمی‌توانید ببینید در ۳۰سالگی به‌سادگی می‌بینید و به همین دلیل ما می‌گوییم تجربه خوب است، به همین دلیل ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه خوب است. علیپور تازه از ۲۰سالگی عبور کرده و طارمی هم تازه سومین فصلش در تیم است. آنها به‌عنوان یک شخص و یک انسان هم نیاز به زمان دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این گل نزدن‌ها و موقعیت هدر رفتن‌ها باعث تغییر در ترکیب پرسپولیس برای دیدارهای آینده خواهد بود یا نه، گفت: بله، این تغییرات همیشه هست، درست است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه چرا یک روز پس از بازی‌ها تمرینات این تیم باز است و پس از آن تا بازی بعدی پشت درهای بسته برگزار می‌شود، اظهار داشت: به این دلیل که روش عادی و نرمال هر باشگاهی می‌تواند همین باشد. من اینجا در خدمت شما باشم، اما اگر اطلاعات دیگری خواستید می‌توانید از روی سایت ما بردارید یا با باشگاه صحبت کنید یا مصاحبه کرده و اطلاع بگیرید. اگر این مسائل را با باشگاه در میان بگذارید، مشکلی نخواهد داشت.

برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس بدون علیرضا بیرانوند و با بوژیدار رادوشوویچ هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته و آیا از عملکرد این دروازه‌بان رضایت دارد یا نه، گفت: من هم خوشحالم توانستیم بدون اینکه کار خاصی کرده، عملکردمان را به این شکل حفظ کنیم. ما کسی را آوردیم که بتواند با بیرانوند به‌خوبی رقابت کند. ما بیرانوندی را آوردیم که به‌عنوان بازیکن ملی‌پوش به پرسپولیس آمده و این بازیکن تعویض بی‌چون‌وچرای بیرانوند است. ان‌شاءالله بیرانوند که گچ دستش را باز کند وضعیت او را خواهیم دید، اما بیرانوند دروازه‌بان اول ماست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از اخراج محمد انصاری از پلی یانسکی استفاده نکرد، گفت: رضاییان را به میدان فرستادیم تا تهاجمی‌تر شویم. البته در فکرم بود که کامیابی‌نیا را به دفاع آخر ببرم.

سرمربی پرسپولیس همچنین راجع به اُفت شدید علی علیپور نیز یادآور شد: هر بازیکنی در مقطعی دچار بحران می‌شود، مخصوصاً مهاجمان که بیشتر دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. این را هم در نظر بگیرید که تیم‌های دیگر مقابل پرسپولیس متفاوت با بازی‌های دیگر خود ظاهر می‌شوند و این مسئله کار ما را سخت‌تر می‌کند. در ابتدای فصل هم گفتم که سال سختی در انتظارمان است از این جهت که تیم‌ها با انگیزه متفاوتی به مصاف‌مان می‌آیند. البته من از نتایجی که تیمم تا اینجای فصل کسب کرده راضی‌ام و اعتقادم این است که بازیکنان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

برانکو در پاسخ به این پرسش که در بازی با ماشین‌سازی به‌جای انصاری از چه بازیکنی استفاده خواهد کرد، گفت: در این مورد حتماً یک فکری خواهیم کرد.

وی در واکنش به این موضوع که نگران تهدید جدی از سوی تیم تراکتورسازی نیست، خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشته باشید که ما هیچ رقیبی نداشته باشیم. لیگ طولانی است و ممکن است تا پایان فصل اتفاقات زیادی رخ دهد. آینده نامعلوم است و تیم‌های دیگر را هم نباید نادیده گرفت. پیکان تیم خوبی است و روند خوبی در پیش گرفته است. سپاهان هم شرایطش بهتر شده و تیمی مثل نفت آبادان در بهترین شرایط خود به مصاف ما آمد. ذوب‌آهن و نفت تهران هم شرایط خوبی دارند و تأکید می‌کنم که روزهای سختی در انتظارماست. بدون شک تا پایان لیگ ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا امید عالیشاه و احمد نوراللهی در نیم‌فصل از پرسپولیس رفتنی هستند یا نه، گفت: در خصوص جدایی این بازیکنان خود شما خبرنگاران مطلب می‌نویسید و من چیزی نگفته‌ام. به هر حال اگر قرار باشد عالیشاه و نوراللهی به سربازی بروند من نمی‌توانم مانع آنها شوم، چون طبق قانون این کار را انجام خواهند داد. خدمت سربازی وظیفه‌ای است که بر دوش همه جوانان است و باید به این قانون کشور احترام گزارد، اما اینکه این دو بازیکن چه‌موقع راهی سربازی شوند خودشان تشخیص می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفده =

دکمه بازگشت به بالا