مشهد

برای تعطیلی شهر مشهد آمادگی کامل داریم

نایب رئیس شورا‌ی اسلامی شهر مشهد گفت: باتوجه‌به افزایش آلودگی و آلاینده‌های هوا در چند روز گذشته، نیاز است به حمل‌ونقل سبز توجه ویژه شود.

 شهرآرانیوز، موحدی‌زاده، نایب رئیس شورا، در یک‌صدودوازدهمین جلسه شورای شهر مشهد با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا افزود: امروز کار به جایی رسیده است که حتی با تعطیلی شهر هم شاید نشود جلو این بیماری را گرفت و به همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها نیاز است.

وی افزود: ما برای تعطیلی شهر مانند تهران آمادگی کامل داریم و در کلان‌شهر مشهد باید هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنیم. همچنین به کارکنان زحمت‌کش درمان و بحث شهدای سلامت نیز باید توجه ویژه شود. با این حال به تعطیلی و قرنطینه شهر باید توجه شود و در صورت تشخیص مسئولان آمادگی کامل داریم.

موحدی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در آستانه ارائه لایحه بودجه به شهرداری هستیم، گفت به ۲ نکته دراین‌زمینه تأکید می‌کنم: اول ارزیابی دقیق از عملکرد بودجه سال ۹۸ و۹۹ و نکته دیگر هم اینکه باید در قسمت آخر برنامه سال ۱۴۰۰ باشیم و ببینیم تا چه اندازه به اهداف تعیین‌شده دست یافته‌ایم.

به‌گفته وی، برنامه‌ها نباید در کمد‌ها جابگیرد و شهر مشهد باید شهر تحقق شعار‌ها و خواسته‌های مردم باشد. ما توانسته‌ایم قوی‌تر از دیگر کلان‌شهر‌ها پیش برویم و مدیریت شهری در سال ۹۸ توانسته است بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تهاتر در امسال برای پرداخت بدهی‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و در حوزه گسترش فضای سبز فقط در حوزه کشف رود ۴۷۰ هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده است. در حوزه ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: از نهاد‌های فرادستی تقاضا می‌کنیم که به اختیارات شورا‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حقوق و وظایف شورا‌ها را به رسمیت بشناسند.

شهرسازی امروز ما می‌تواند نگاهی نو را پایه‌گذاری کند

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، نیز در این جلسه گفت: یکی از کاراترین شیوه دستیابی به شکل پایدار و مطلوب شهری که شهرسازان سال‌ها در تلاش برای رسیدن به آن هستند، در قالب احترام به حقوق همه افراد و عناصر تأثیرگذار می‌باشد و بدون اهتمام‌ورزی در جهت هم‌فکری و گفتمان مشترک این مسیر همچنان در چرخه معیوب خود ادامه مسیر می‌دهد.

وی گفت: شهر‌های امروز ما فرسنگ‌ها از آن مطلوبی که به‌دنبال آن بودیم فاصله دارد و شهرسازی به‌دلایل مختلف از این مهم فاصله گرفته است. شهرسازی امروز ما با اندوخته محدود خود می‌تواند به مسیر ادامه دهد و نگاهی نو را پایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک شهرساز، بخشی از کاستی‌ها را متذکر می‌شوم؛ نبود برنامه جامع و کلان برای توسعه شهر، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای طرح‌ها در غیاب طرح‌ها، تمرکزگرایی و برنامه‌ریزی‌های یک‌جانبه و از بالا به پایین که لازم است هماهنگی و همه‌جانبه‌گرایی در دستورکار قرار گیرد.

«شهر من»، اولین اپلیکیشن جامع شهروندی در کشور

محمد عین‌القضات، رئیس گروه راهبری سبد پروژه‌های شهری مشهد، درباره پروژه «شهر من» گفت: این اپلیکیشن اولین اپلیکیشن جامع شهروندی در کشور است که با شعار شهر هوشمند در مشهد ایجاد شد. در تیرماه ۹۸ زیرساخت‌های این اپلیکیشن فراهم و در بهمن‌ماه رونمایی شد.

وی درباره خدمات و ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: این اپلیکیشن امکان دانلود دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف نصب می‌شود. همچنین این اپلیکیشن ۷۶ هزار کاربر فعال و ۱۲ نوع سرویس مختلف خدماتی دارد. نقشه همراه، کیف پول با بیش از ۴ میلیارد تراکنش، سرویس من‌کارت و باشگاه شهروندی با خدمات چشم شهر از بخش‌ها و ویژگی‌های مختلف این اپلیکیشن است.

به‌گفته وی، «آساب» دیگر سرویس هوشمند پارکینگی است که خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می‌کند. شخصی‌سازی من‌کارت و نظرسنجی عمومی که برای اولین‌بار برای کوه‌پارک استفاده شد از دیگر خدمات اپلیکیشن شهروندی است.

جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه وارد دستور جلسه شد. مصوبات این جلسه عبارت‌اند از:

-معافیت ایثارگران برای ساخت و ساز‌ها و دریافت پروانه از ۴۰ میلیون به ۶۵ میلیون تومان افزایش یافت و تصویب شد.

-خرید و واگذاری ملک اندیشه ۹ به سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به تصویب شورای پنجم شورای شهر مشهد رسید.


در ادامه این جلسه از عبدالرضا حسینی، رئیس دفتر طرح و برنامه معاونت شهرسازی شهرداری مشهد در دهه ۷۰ و فرد تأثیرگذار در شهرسازی شهر مشهد مقدس و دکتر علی مقدم آریایی، نایب رئیس اول نظام مهندسی خراسان رضوی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، به مناسبت روز جهانی شهرسازی تقدیر شد.


برای تعطیلی شهر مشهد آمادگی کامل داریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا