ورزش

برتری ورزشکار مشهدی در مسابقات شطرنج‌ آسیا/ کشتی‌گیر نوجوان قوچانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

مصدق پور شطرنج

برتری ورزشکار مشهدی در مسابقات شطرنج‌ آسیا، قهرمانی تیم مشهد در مسابقات استانی کبدی بانوان، اعزام تیم دختران هیئت تکواندوی خراسان رضوی به لیگ نوجوانان و دعوت از کشتی‌گیر قوچانی به اردوی تیم ملی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی استان خراسان‌رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مسعود مصدق پور ورزشکار مشهدی توانست عنوان برترین شطرنج‌باز جوان آسیا را از آن خود کند سومین مراسم سالیانه تقدیر از برترین‌های شطرنج آسیا نهم شهریور ماه در شهر العین امارات مقر فدراسیون شطرنج آسیا برگزار شد.

مسعود مصدق‌پور قهرمان شطرنج جوانان آسیا و قهرمان شطرنج نوجوانان جهان موفق شد به عنوان جوان برتر آسیا در سال 2015 دست پیدا کند همچنین تیم شطرنج نوجوانان زیر 16 سال ایران برترین تیم آسیا شد و فدراسیون شطرنج ایران به عنوان موفق‌ترین فدراسیون در زمینه پیشرفت نوجوانان نام گرفت شطرنج ایران همچنین موفق شد در این جلسه میزبانی رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا را از آن خود کند.

مسابقه انتخابی تیم دوچرخه‌سواری نوجوانان استان

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی از برگزاری مسابقه انتخابی تیم دوچرخه‌سواری نوجوانان استان خبر داد.

مهدی روبهانه گفت: مسابقات انتخابی تیم نوجوانان آقایان خراسان رضوی در شهرستان نیشابور و با همت هیئت دوچرخه‌سواری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات روز پنجشنبه 11 شهریور ماه سال جاری از ساعت 14 در دو ماده 500 متر و 12 کیلومتر به صورت انفرادی اجرا می‌شود و  نفرات برتر در قالب تیم نوجوانان استان به مسابقات کشوری که 19 الی 21 شهریورماه در نیشابور برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

کشتی‌گیر نوجوان قوچانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان از دعوت کشتی‌گیر نوجوان قوچانی به اردوی تیم ملی خبر داد.

سروش پورآزاد گفت: اردوی مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان اعزامی به مسابقات جهانی گرجستان 10 الی 25 شهریور در خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: سجاد ترغو کشتی‌گیر نوجوان 58 کیلوگرم قوچان به اردوی مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان اعزامی به مسابقات جهانی گرجستان دعوت شده است

حسن تفتیان با استقبال مردم وارد مشهد شد

حسن تفتیان دونده المپیکی کشورمان ظهر امروز با استقبال کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد.

حسن تفتیان دونده المپیکی کشورمان که برای اولین بار به عنوان یک دونده ایرانی به مرحله نیمه نهایی مسابقات دو 100 متر المپیک راه یافت با استقبال کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، هوشنگ ولی‌پور معاون توسعه امور ورزش و مسئولان هیئت دو و میدانی خراسان رضوی و مردم ورزش دوست مشهدی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد مقدس شد.

اعزام تیم دختران هیئت تکواندوی خراسان رضوی به لیگ نوجوانان

تیم نوجوانان هیئت تکواندوی خراسان رضوی با ترکیب کامل در هفته سوم و چهارم لیگ نوجوانان دختر «جام آینده‌سازان المپیک» شرکت می‌کند.

 هفته سوم و چهارم هشتمین دوره لیگ نوجوانان دختر «جام آینده‌سازان المپیک» در حالی با حضور 15 تیم برگزار می‌‌شود که دختران نوجوان هیئت تکواندوی خراسان رضوی در هفته سوم و چهارم لیگ به ترتیب به رقابت با تیم‌های مجموعه ورزشی تن‌ساز و تیم دلبان می‌پردازد.

ترکیب تیم نوجوانان دختر هیئت تکواندوی خراسان رضوی در این مسابقات را  زینب خلیلی، فائزه هاتفی، زهرا توانا، ساجده رضایی، ثریا قربانی، صبا غلامی، انسیه متولی تهرانی، عاطفه ابراهیمی، لیلا ایزدی، مینو موسوی  تشکیل می‌‌دهند همچنین هدایت این تیم برعهده الهام درحی به عنوان سرمربی و سکینه هنرپیشه به عنوان سرپرست است.

قهرمانی تیم مشهد در مسابقات استانی کبدی بانوان

رئیس هیئت کبدی خراسان رضوی از قهرمانی تیم کبدی بانوان مشهد در رقابت‌های استانی خبر داد.

محمد رضا سعیدی درخصوص مسابقات استانی کبدی بانوان که در سالن قدس مشهد برگزار شد عنوان کرد: این مسابقات که با حضور 70 ورزشکار  در قالب 5 تیم  برگزار شد با قهرمانی تیم کبدی مشهد به پایان رسید و تیم‌های خانه کبدی، سبزوار، درگز و کلات به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم را از آن خود کردند.

وی درباره ثمرات اردوی مشترک تیم ملی کبدی بانوان ایران و پاکستان که در مشهد برگزار شده بود اظهار داشت: خوشبختانه در گذشته مشهد میزبان اردوی تیم ملی کبدی بانوان ایران و پاکستان بود و این موضوع سبب شد تا ورزشکاران و مربیان خراسانی هم از این اردو استفاده کنند.

گفتنی است برای دومین سال پی یا پی تیم لیگ برتر هیئت کبدی خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ برتر کبدی کشور که مرحله اول آن از 25 الی 26 شهریور ماه در گرگان است حضور خواهد یافت.

سرمربی تیم فوتسال: میزبانی مشهد عالی بود

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: از میزبانی مشهد کمال رضایت را داریم و به فدراسیون پیشنهاد می‌کنم میزبانی‌های بیشتری در رشته فوتسال در اختیار مشهد قرار گیرد.

 محمد ناظم‌الشریعه پس از دیدار مقابل ازبکستان اظهار داشت: با توجه به نزدیکی مسابقات جام جهانی فوتسال به تاکتیک مناسبی رسیده‌ایم بازی‌های مناسبی را در برابر ازبکستان برگزار کردیم و تیم ملی محک مناسبی خورد.

وی با تشکر از مردم مشهد تصریح کرد: خوشبختانه میزبانی مشهدی‌ها از تیم ملی کشورشان بسیار مناسب بود و مردم فوتسال دوست مشهد به بهترین شکل ملی پوشان را مورد حمایت قرار دادند. به فدراسیون فوتبال کشورمان پیشنهاد می‌کنم تا از این به بعد میزبانی‌های بیشتری در اختیار مشهد قرار گیرد زیرا چه از نظر برخورد گرم هواداران با ملی‌پوشان و چه از نظر سخت‌افزاری عالی بود.

ناظم الشریعه درباره ملی پوشان مشهدی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: هر سه بازیکن مشهدی تیم ملی هم‌چون همیشه عصای دست کشورشان بودند و به خوبی نقشه‌های تاکتیی را اجرا کردند.

کاراته‌کاران کشور روی تاتامی رفتند

رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی از برگزاری  مسابقات کاراته کشور در سبک “شیتوریو هایاشی” در مشهد خبر داد.

سعید رزم‌آرا گفت: در بخش آقایان 234 کاراته‌کار با یکدیگر رقابت کردند که در پایان مازندران با 15 طلا، 6 نقره و 9 برنز، خراسان رضوی با 14 طلا، 19 نقره و 41 برنز وگیلان با 7 طلا، 4 نقره و 11 برنز اول تا سوم شدند.

وی افزود: در بخش بانوان نیز مازندران با 21 طلا، 23 نقره و 31 برنز، تهران با 8 طلا، 6 نقره و 13برنز وخراسان رضوی با 7 طلا، 3 نقره و 12 برنز اول تا سوم شدند.

مشهد میزبان مسابقات کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور شد

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت مسابقات کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: بعد از برگزاری مسابقات دانش‌آموزان استثنایی کشور و کسب نتایج ارزشمند توسط ورزشکاران خراسان رضوی در این مسابقات مشهد پیشنهاد میزبانی مسابقات کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور را داد که مورد موافقت قرار گرفت.

مهین توکلی افزود: مسابقات کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور از امروز ویژه آقایان در رشته‌های فوتسال و تنیس روی‌میز در مجتمع فرهنگی و ورزشی صدر مشهد و ویژه بانوان از 15 شهریور در رشته‌های تنیس روی‌میز و بدمینتون در سالن ورزشی نسیم برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور با حضور تمامی استان‌ها شهریور ماه در استانهای قزوین(دختران ) و همدان (پسران) به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا