خراسان

برخورد جدی دادگستری خراسان رضوی با مفاسد اجتماعی و اقتصادی در سال 95

خبرگزاری فارس: برخورد جدی دادگستری خراسان رضوی با مفاسد اجتماعی و اقتصادی در سال 95

رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بر تلاش در زمینه تسریع در امور مراجعین و مقابله با مفاسد اجتماعی و اقتصادی در سال 95 تأکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری که در رأس هیأتی از مقامات عالی قضایی ازجمله اعضای شورای قضایی و رؤسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان و اعضای شورای معاونین دادگستری در دفتر آیت‌الله علم الهدی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه مشهد حضور یافته بود با اشاره به فعالیت‌های مجموعه قضایی استان در سال 94 بر تلاش در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری و مطالبات عمومی از دستگاه قضایی تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به حرکت هماهنگ دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در این استان، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محور حرکت این مجموعه در سال گذشته قانون محوری بوده و بر همین اساس اقدامات گسترده‌ای در زمینه انجام تکالیف محوله به مرحله اجرا درآمده و اثرات مطلوبی نیز برجای گذارده است.

وی، رویکرد رؤسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه را ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات به مراجعین در حوزه‌های تخصصی خود عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز این روند با تأکید بر اقدام و عمل موردتوجه خواهد بود.

این مسئول با اشاره به برخی از اقدامات دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از این اقدامات کنترل ورودی پرونده‌ها و همچنین کاهش موجودی پرونده‌ها بود و بحمدالله و با انجام یک کار جهادی همکاران ما در بخش قضایی واداری موفق شدند بیش از 70 هزار پرونده را علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های وارده؛ از موجودی شعب کاهش دهند.

مظفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مسائل خانواده افزود: با انجام اقدامات مؤثر و مدیریت مطلوب قضایی در زمینه مسائل خانوادگی موفق به کاهش 10 درصدی پرونده‌های طلاق شدیم.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مجموعه قضایی در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی ازجمله زمین‌خواری گفت: در سایه تعامل با دستگاه‌های مختلف موفق به رفع تصرف از مقادیر قابل‌توجهی از اراضی ملی در منطقه ارتفاعات جنوب مشهد و همچنین حاشیه و بستر کشف رود شدیم و انشاء الله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه‌ها در سال 95 به‌صورت عملیاتی مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به وجود بحران آب تلاش فراوانی در زمینه برخورد با برداشت‌های غیرقانونی آب به انجام رسید و در این زمینه از فعالیت تعداد زیادی از چاهه‌ای غیرمجاز در سطح استان جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول، یکی دیگر از توفیقات دادگستری، برخورد قاطع با جرائم خاص ازجمله جرائم باندی، مشروبات الکلی و جرائم مرتبط با مواد مخدر دانست و افزود: انشاء الله مقابله با این‌گونه جرائم در کنار اجرای قاطعانه احکام در این زمینه در سال 95 نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی با تقدیر از حمایت‌های حضرت آیت‌الله علم الهدی از مجموعه قضایی خواستار استمرار این حمایت‌ها و هدایت‌ها در آینده نیز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا