مشهد

برخی آبگرفتگی‌ها ربطی به شهرداری ندارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: از مدیران شهری خواسته شده تا مناطقی که دچار آب‌گرفتگی شده‌ را شناسایی و در بازه زمانی مناسب آنها را اصلاح نمایند.

برخی آبگرفتگی‌ها ربطی به شهرداری ندارد
 
به گزارش شهرآراآنلاین، غلامحسین صاحبی با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخیر در مشهد اظهار کرد: خدا را شاکریم که نعمت خود را بر این شهر باریده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در شهر انجام شده که هنوز هم ادامه دارد، اما در برخی نقاط از جمله حاشیه شهر به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب و تکمیل نشدن جداول معابر، آبگرفتگی وجود دارد که درصدد رفع آنها هستیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه آب‌گرفتگی در برخی نقاط شهر را قبول داریم افزود: از مدیران شهرداری خواسته‌ایم با رصد آب‌گرفتگی ها، برنامه لازم برای اصلاح نقاطی که در بارش‌ها دچار آب‌گرفتگی شده‌اند را در دستور کار خود قرار دهند و در بازه زمانی مناسب به رفع آنها بپردازند.
صاحبی خاطرنشان کرد: البته شدت بارش‌ها در مشهد بسیار زیاد بود به صورتی که جمعه شب تنها در 18 دقیقه 22 میلی‌متر باران در مشهد بارید و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی جوابگوی حجم بالای آب باران نبود.
وی در خصوص چرایی آب‌گرفتگی در پروژه‌های جدید شهر از جمله میدان شهدا نیز گفت: پروژه میدان شهدا هنوز به اتمام نرسیده و شبکه‌های جمع آوری آب‌های سطحی در این محدوده نیز هنوز کامل نشده به همین دلیل شاهد آب‌گرفتگی هنگام بارش هستیم که با تکمیل پروژه این موارد نیز رفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا بیان کرد: استفاده از پمپ‌های اتوماتیک باید به صورت جدی‌تر در زیرگذرها مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد آب‌گرفتگی برخی تقاطع‌های غیر همسطح از جمله میدان استقلال در هنگام بارندگی‌ها نباشیم.
وی بیان کرد: البته بخش از آب‌گرفتگی ها از جمله آن اتفاقی که در میدان امام حسین (ع) رخ داد مربوط به شهرداری ندارد و اشکال از شبکه فاضلاب شهری بود.
صاحبی اظهار کرد:30 سال پیش شاهد وقوع سیل های بزرگ در مشهد بودیم که با احداث کانال های جمع اوری آب های سطحی،دیگر شاهد اینگونه حوادث درشهرنیستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا