مشهد

برخی به آثار نامطلوب زیست محیطی توسعه افسارگسیخته عمرانی مشهد واقف نیستند

وحید جلیلی

معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: برخی سرمایه گذاران پروژه‌های عمرانی مشهد به آثار نامطلوب زیست محیطی پروژه‌ها واقف نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، وحید جلیلی ظهر امروز در نشست راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی شهرداری که در سالن جلسات تالار شهر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در این گونه مباحث جلسات شورا، نیاز به ورود نظریه پردازان و نخبگان شهر به طور جدی احساس می‌شود، اصحاب رسانه با ترتیب دادن میزگردهایی جهت گرد هم آمدن این افراد برای ارائه نظریات کارشناسی، می‌توانند نقش مؤثری در توسعه ادبیات این مباحث داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: در 20 سال اخیر سرمایه گذاری‌های عظیمی در شهر مشهد صورت گرفته که در طول این مدت هیچ یک از سرمایه گذاران، به اثرات نامطلوب اقدامات عمرانی خود روی وضعیت محیط زیست و اجتماعی شهر واقف نبودند که در نهایت منجر به ایجاد یکسری نارضایتی از سوی مردم و مسئولان شده و این مسئله سبب نوعی توسعه افسار گسیخته با محوریت چند سرمایه گذار شده است.

جلیلی افزود: به همین منظور به تشکیل شورای راهبری پیوست فرهنگی پرداختیم که متشکل از جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان و مدیران شهری است تا به این دست دغدغه‌ها رسیدگی شود.

وی یادآور شد: در این جلسه به بررسی الزامات فرهنگی اجتماعی فاز صفر پروژه آفتاب طرق می‌پردازیم و پس از بررسی و جمع بندی پیشنهادات اعضای شورای راهبری، تصمیمات نهایی جهت مداخلات و الزامات آن در بخش سرمایه گذار توسط اعضا اخذ خواهد شد.

جلیلی در رابطه باعلت زود برگزار شدن این جلسه تأکید کرد: به دلیل اینکه سرمایه گذار دربخش هایی از این پروژه آغاز به کار کرده، شورای راهبردی خود را ناگزیر از تشکیل چنین جلسه‌ای دید لذا جهت بررسی این موضوع که ببینیم سرمایه گذار تا چه حد به دغدغه‌های مردم در حوزه فرهنگی اجتماعی واقف است و به آن التزام دارد، این جلسه ترتیب داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا