مشهد

برخی کمپانی‌های خودروسازی تعهدات خود به قطعه‌سازان را انجام نمی‌دهند

نمایشگاه قطعات خودرو

محمدمهدی شکورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: هم‌اکنون درصدی برای افزایش قیمت قطعات خودرو اعلام نشده اما قطعاً این اتفاق باید رخ دهد در غیر این صورت تعداد زیادی از واحدهای قطعه‌ساز نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین علت الزام افزایش قیمت قطعات خودرو  بالا رفتن قیمت ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای فعالیت واحدهای قطعه‌ساز است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها به طور محسوسی قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند و این مسئله خود به خود قیمت تولید را بالا می‌برد.

شکورزاده با تأکید بر اینکه تعیین قیمت دستوری برای تولیدکنندگان خودرو مشکلات زیادی را برای قطعه‌سازان به وجود آورده تأکید کرد: هم اکنون برخی از محصولات کمپانی سایپا به ضرر فروخته می‌شود و این مسئله سبب شده که شرکت نتواند تعهدات خود را پرداخت کند و در ادامه این روند قطعه‌سازان هم نمی‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سلسله سبب می‌شود که روند به همین صورت ادامه داشته باشد و بار واحدهای تولیدی بر روی دوش بانک‌ها بیافتد که خود آن نیز با وجود مشکلات نقدینگی چالش‌های زیادی را به وجود می‌آورد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون کمپانی ایران خودرو بدهی‌های خود را به صورت ۱۲۰ روزه با کارخانجات قطعه‌سازی تسویه می‌کند اما کمپانی سایپا به علت متضرر شدن در برخی از تولیدات خود نمی‌تواند تعهدات خود را سر موعد مقرر تسویه کند و برای افرادی که با این شرکت کار می‌کنند مشکلاتی به وجود آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا