مشهد

بررسی طرح جامع توسعه مسئولیت‌‎پذیری و مشارکت اجتماعی در حوزه محیط زیست شهری

بسترسازی دقیق و همه جانبه از طریق آگاهی‌بخشی، ایجاد الگوهای رفتاری و افزایش مشارکت اجتماعی به منظور افزایش مسئولیت‌پذیری و تغییر رفتار زیست‌محیطی شهروندان و در نتیجه بهبود وضعیت محیط زیست شهری مورد توجه شهرداری مشهد قرار دارد.
index

مدیر امور پارلمانی شهرداری مشهد از بررسی پیش‌نویس لوایح در خصوص طرح جامع توسعه مسئولیتپذیری و مشارکت اجتماعی در حوزه محیط زیست شهری و سند راهبردی طوس در هفتمین جلسه کمیته بررسی لوایح خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود شیررفیع اردکانی با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهدبه اولین دستور کار جلسه اشاره کرد و گفت: موضوع حفظ محیط ‌زیست یکی از مهم‌ترین مسایلی است که دنیای امروز با آن روبرو است. در این میان عدم آگاهی و رفتارهای نامناسب زیست‌محیطی در جامعه شهروندی، مهمترین تاثیرات را در تخریب ‌محیط زیست دارد.
وی افزود: بسترسازی دقیق و همه جانبه از طریق آگاهی‌بخشی، ایجاد الگوهای رفتاری و افزایش مشارکت اجتماعی به منظور افزایش مسئولیت‌پذیری و تغییر رفتار زیست‌محیطی شهروندان و در نتیجه بهبود وضعیت محیط زیست شهری مورد توجه شهرداری مشهد قرار دارد.
وی افزود: در همین راستا، پیش‌نویس لایحه‌ای از سوی معاونت خدمات و محیط زیست شهری به مدیریت امور پارلمانی ارسال شد که پس از بحث و بررسی در کمیته، مقرر شد با توجه به وجود طرح‌ها و اسناد بالادستی در این حوزه، درخصوص لزوم ارائه لایحه به عنوان طرح جامع و همچنین دامنه کاربرد و شمول آن از شورای اسلامی شهر استعلام شود.
مسئول کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد دومین دستور کار جلسه این کمیته را بررسی پیش‌نویس لایحه در خصوص سند راهبردی طوس عنوان کرد و گفت: پس از بررسی موضوع مقرر شد سند ارائه شده به طور جامع و کامل توسط اعضای کمیته لوایح مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد و در نهایت، پس از رفع اشکالات و برخی محتواهای زائد، در قالب گزارش به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا