مشهد

بررسی پیش‌نویس لایحه آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی درون شهری

بررسی پیش‌نویس لایحه در خصوص فرآیند نظارت بر حسینیه‌ها و زائرسراهای ارزان قیمت، دومین دستور کار جلسه این کمیته بود.
بررسی پیش‌نویس لایحه آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی درون شهری

مدیر امور پارلمانی شهرداری مشهد از بررسی پیش‌ نویس لوایح مربوط به آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی درون شهری مبتنی بر سامانه‌های نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی و فرآیند‌های نظارت بر حسینیه‌ها و زائرسراهای ارزان قیمت در کمیته بررسی لوایح خبر داد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود شیررفیع اردکانی با اشاره به برگزاری بیست و سومین جلسه کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد به اولین دستور کار این جلسه اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و جدید در فرآیند خدمات‌رسانی به شهروندان به یک ضرورت تبدیل شده است و شهرداری مشهد مقدس نیز تلاش می‌نماید از این بسترهای نرم افزاری ایجاد شده در این حوزه در ارائه خدمات به شهروندان استفاده نماید.
وی ادامه داد: در همین راستا آیین‌نامه‌ای از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تحت عنوان آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی درون شهری مبتنی بر سامانه‌های نوین فراخوانی و اعزام الکترونیکی به این مدیریت ارائه شد.
مسوول کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد در ادامه گفت: پس از بررسی در کمیته بررسی لوایح با کلیات این آیین‌نامه موافقت شد، اما با توجه به اهمیت موضوع و اینکه اجرای سامانه مشابهی در شهر تهران، موجب واکنش‌هایی شده است، مقرر شد ابعاد قانونی و حقوقی موضوع، توسط مدیریت حقوقی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و پس از آن در صورت عدم مغایرت با قوانین و مقررات به عنوان لایحه به شورای اسلامی شهر ارسال شود.
اردکانی افزود: با عملیاتی شدن این موضوع، گام بزرگ و موثری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برداشته خواهد شد و موجب افزایش سطح دسترسی، کاهش هزینه‌های خدمات حمل و نقل، کاهش زمان انتظار و… خواهد شد.
وی دومین دستور کار جلسه این کمیته را بررسی پیش‌نویس لایحه در خصوص فرآیند نظارت بر حسینیه‌ها و زائرسراهای ارزان قیمت عنوان کرد و افزود: پس از بررسی موضوع توسط اعضای کمیته و نمایندگان حوزه‌های مرتبط مقرر شد مدیر بنیاد امام رضا (ع) با همکاری واحد حقوقی منطقه ثامن نسبت به تهیه پیش نویس اولیه اقدام و پس از آن موضوع در قالب یک جلسه کارشناسی تدقیق و جمع‌بندی نهایی شود.
به گفته وی با عملیاتی شدن این لایحه، فرایند بهره‌برداری از حسینیه‌ها و زائرسراهای ارزان قیمت در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی کنترل و نظارت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا