خراسان

برف و باران در راه خراسان رضوی/هوا سرد می شود

بارش باران - کراپ‌شده
مشهد- رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مدل های هواشناسی از آغاز بارش های پاییزی و کاهش دما در خراسان رضوی طی چند روز آینده حکایت دارد.

یحیی قائنی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز چهارشنبه خراسان رضوی تحت تأثیر امواج سامانه فعال که در غرب کشور فعال بود قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود با افزایش ابرناکی و رگبارهای پراکنده همراه باشد.

وی تصریح کرد: نفوذ و گسترش تدریجی این سامانه به نواحی شرقی کشور موجب می‌شود از عصر پنجشنبه بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی آغاز شده و به صورت متناوب تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از اواخر وقت جمعه  با نفوذ جریانات شمالی کاهش قابل ملاحظه دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس در استان اتفاق خواهد افتاد.

قائنی پور  گفت: ضمن ماندگاری هوای سرد  طی هفته آتی، دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به کمتر از پنج درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از روز شنبه  بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی تبدیل به برف خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیشترین حجم بارش‌ها از اواخر وقت روز جمعه تا قبل از ظهر یکشنبه  انجام شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها طی فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان وجود دارد.

قائنی پور گفت: در بازه زمانی فعالیت این سیستم جوی، به علت بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، لغزندگی و کاهش دید احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد و به همین دلیل اطلاعیه‌ای از سوی هواشناسی صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا