مشهد

برنامه‌های سوگواری در حرم رضوی همزمان با دهه اول محرم

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی برنامه‌های سوگواری که در دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: برنامه سوگواری در این دهه در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، در نوبت صبح برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک و مرثیه‌سرایی آقای موحد بعد از نماز صبح برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین در نوبت عصر مراسمی با مداحی رضا عرفانیان و سخنرانی حجت‌الاسلام اسلامی‌فر ساعت ۱۶ در رواق امام(ره) برگزار می‌شود. هر شب برنامه‌های عزاداری نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی و مرثیه‌سرایی احمد واعظی و علی ملائکی برپا می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از این مراسم، حجت‌الاسلام پژمانفر در جمع زائران بارگاه رضوی سخنرانی می‌کند و امیر عارف و کاظم غلام‌شاهی به مرثیه‌سرایی در این رواق می‌پردازد.

حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزان عزادار حسینی در ویژه برنامه “احلی من العسل” روز چهارشنبه ۵ مهرماه در رواق امام خمینی(ره) اجتماع می‌کنند افزود: این برنامه در رثای جوان شهید کربلا، حضرت قاسم(ع) همراه با مداحی نوجوانان و سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های حرم رضوی با موضوع هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای با موضوع بیان خاطره توسط سردار کاجی و علیرضا دلبریان همراه با مرثیه‌سرایی از ساعت ۲۱ تا ۲۲ از امشب تا دوشنبه شب در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم سالگرد شهید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و مراسم بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس سرداران فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا روز عصر پنج‌شنبه ۶ مهرماه در مسجد گوهرشاد با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برپا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا