مشهد

برنامه‎های جشن میلاد حضرت زهرا(س) در بارگاه رضوی برگزار می‌شود‌

مشهد|برنامه‎های جشن میلاد حضرت زهرا(س) در بارگاه رضوی برگزار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی اظهار داشت: به مناسبت سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) برنامه‌های متنوع و ویژه‌‌ای برای عموم زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: برپایی مجالس سخنرانی در خصوص فضائل ام‌الائمه(ع)، مداحی، مولودی‎خوانی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام خجسته برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این ویژه برنامه‏‌ها به مدت پنج شب از ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

وی حجج‌اسلام والمسلمین خاتمی، رئیسی، حمیدی، دهشت، شریعتی‌تبار، حاتمی، وحیدی و امین‎نیا را به عنوان سخنرانان برنامه جشن ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی معرفی کرد.

حسینی گفت: ویژه برنامه‎های ولادت با سر سعادت دخت نبی مکرم اسلام(س)، هر روز در ۲ نوبت از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۰ با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و همه برنامه‎ها همراه با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد بود.

وی درباره برنامه شب ولادت گفت: مراسم شب ولادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود که با تفسیر قرآن همراه خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رابطه با ویژه برنامه روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۳ روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه برگزار می‌شود و برای این مراسم برنامه‎های مداحی، سرودخوانی، تواشیح و سخنرانی تدارک دیده شده است.

حسینی تصریح کرد: برگزاری محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی جلسات حلقه‌‌های معرفت و پرسمان دینی با موضوع سیره فاطمی و برگزاری سخنرانی ویژه زائران غیرایرانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برپا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا