مشهد

برنامه ششم توسعه تنها در ۴ بند به شوراها پرداخته است/ شهردار مشهد به تمام وعده‌هایش عمل کرد

رئیس شورای شهر مشهد در نشست خبری:

انتظاری هروی

رئیس شورای شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شوراها در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی ندارند گفت: در برنامه ششم توسعه تنها در چهار تبصره به شوراها توجه شده است.

محسن انتظاری هروی ظهر امروز در نشستی در سالن جلسات تالار شهر مشهد اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه رسالت همه خبرنگاران شناساندن مدیریت شهری به تمامی مردم شهر و کشور است گفت: کارهای بزرگی در شهر صورت می‌گیرد که لازم است فرهنگ‌سازی آنها توسط رسانه‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها تاکید کرد: رسانه‌ها با نقد منصفانه می‌توانند در روند اصلاح فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری تغییرات بزرگی ایجاد کنند.

انتظاری هروی با اشاره به رکود حاکم در کشور گفت: شهر مشهد برخلاف سایر شهرها با تلاش مدیران خود توانسته از این رکود عبور کند و اجازه ندهد تا لباس بی‌رونقی بر تن شهر برود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شوراها در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی ندارند عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه تنها در چهار تبصره به شوراها توجه شده است.

وی با تاکید بر تلاش‌های شورای شهر و شهرداری برای افزایش درآمدهای پایدار خاطرنشان کرد: 70 درصد درآمدهای شهرداری در گذشته از محل پروانه‌ها و تخلفات ساختمانی بوده اما ما در سال 94 شاهد کاهش 70 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی بوده‌ایم.

انتظاری هروی تاکید کرد: مجلس و دولت باید توجه داشته باشند که امروزه شوراها با همدلی و همزبانی که بین آنها به وجود آمده است می‌توانند برای خروج از رکود فعالیت‌های کارسازی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بودجه قدرتمند شهرداری مشهد در سال جاری گفت: بودجه شهرداری در سال 95 با حدود 10 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف تدوین شده و امید داریم که با بیشترین درصد تحقق مواجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: از 260 مصوبه شورای شهر در سال 94 تنها 4 مصوبه به شورای حل اختلاف ارجاع داده که از آن تعداد نیز تنها 2 مصوبه باطل شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های زیرزمینی در شهر مشهد عنوان کرد: طرح‌های حمل و نقلی در شهر مشهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا ما برای شهر مشهد در افق 1404 تعداد 40 میلیون زائر را پیش‌بینی می‌کنیم.

انتظاری هروی به پروژه خط دو قطار شهری مشهد اشاره کرد و یادآور شد: پروژه خط دو در بهمن سال 92 تنها با 17 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه بود که خوشبختانه با ورود شورای چهارم به این پروژه شاهد آن بودیم که یک هزار میلیارد تومان بودجه به این طرح عظیم اختصاص داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تقدیر از بودجه حمایتی دولت از خطوط قطار شهری در کشور تاکید کرد: مشهد یکی از شهرهایی است که بیشترین استفاده را از بودجه حمایتی قطار شهری کشور داشته است.

وی با اشاره به وضعیت پیرامونی حرم مطهر تصریح کرد: تاکنون کمتر از 50 درصد اطراف حرم مطهر بازسازی شده که بسیاری از آنها نیز بحث فرهنگی خاصی را دنبال نمی‌کنند و دارای مشکلات بسیاری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز نارضایتی از طرح جامع عنوان کرد: سوال اساسی ما این است که چرا تا به امروز طرح جامع به شورای شهر و شهرداری ابلاغ نشده است. طبق ماده 38 قانون شوراها طرح جامع باید پس از تهیه و بازنگری مورد تصویب شورای شهر قرار بگیرد.

انتظاری هروی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را در بطن کار شورای شهر و شهرداری قرار داده‌ایم گفت: آنچه که کشور را در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان، تولید ملی و سایر برنامه‌های علمی با پیشرفت مواجه می‌کنند را در دستور کار قرار داده و بنا داریم تا در کنار آن نیز ستادی را تحت عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرداری ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد شهردار گفت: شهردار در روز ابتدایی خود را عضو 26 شورای شهر عنوان کرد و تا به امروز نیز بر سر حرف‌های خود مانده است.

وی با اشاره اجرایی شدن مصوبات در شهرداری مشهد بیان داشت: بیشتر مصوبات ما در شهرداری انجام می‌شود اما در این میان نیز مصوباتی هستند که به سبب وجود موانعی اجرایی نشده‌اند که ما نیز در این باره از شهردار سوالاتی را انجام داده و یا در رابطه با موضوعاتی طرح تحقیق و تفحص را انجام داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  افزود: شهرداری مشهد در بحث استقبال از بهار و توسعه خطوط ریلی عملکرد بسیار خوبی داشته است اما در طرفی دیگر در بطن حوزه حمل و نقل که مربوط به حمل و درون شهری مربوط به اتوبوسرانی و تاکسیرانی می‌شود با کمبودهایی مواجه است.

وی با اشاره به بخش اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در بخش اتوبوسرانی حدود 3 هزار اتوبوس کمبود داریم این کمبود تقصیر شهرداری نیست اما این خدماتی است که باید به مردم ارائه شود.

انتظاری هروی با بیان اینکه روند پاسخگویی به شهروندان در شهرداری با کندی دنبال می‌شود تصریح کرد: کارها در شهرداری با کُندی بسیار زیادی انجام می‌شود و ما از این موضوع هیچ رضایتی نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: بارها بر این موضوع تاکید کرده‌ام که ما باید با مردم به عنوان یک خادم رفتار کنیم و نباید همانند یک عامل پاسخگوی مردم باشیم.

وی ادامه داد: کارکنان شهرداری بسیار خدوم و زحمتکش هستند اما ما از سیستم اداری شهرداری در راه‌اندازی کار مردم رضایت کافی را نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا