برند حلقه مفقوده تولیدات داخلی/ بدون برند نمیتوان جایی در بازارهای جهانی داشت
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: بدون برند نمیتوان جایی در بازارهای جهانی داشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، بهنقل از انجمن مدیران صنایع خراسان، مسعود مهدیزاده با بیان اینکه در حوزه برندسازی نسبت به سایر کشورها حتی کشورهای همسایه خوب عمل نکردهایم، اظهار داشت: باید توجه داشت نشان تجاری یا برند شناسنامه کالا برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: اگرچه در کشور کالاهای با کیفیت تولید میشود اما با توجه به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند هدفگذاری در زمینه برندسازی نداشتهاند و تمرکز خود را بیشتر معطوف به بازارهای داخلی کردهاند.
مهدیزاده ادامه داد: از سالهای گذشته برندهای معروف و مشهور فعالیت خود را آغاز و هنوز هم با ارائه خدماتی متمایز در حال توسعه فعالیتشان هستند، این در حالی است که ما تازه به فکر آگاهسازی واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه ثبت نشان تجاری افتادهایم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توجه به برند و برندسازی تا چه میزان به توسعه کسب و کار کمک میکند؟ عنوان کرد: از مهمترین جنبههای هر کسب و کاری چه در سطح خردهفروشی و چه در سطح تجارت جهانی تعیین نشان تجاری برای کالاست، چون کارکرد آن نشان تجاری است که امکان اتصال به بازار رقابتی را برای هر شرکتی مشخص میکند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسانرضوی خاطرنشان کرد: نشان تجاری با ثبات سبب ارزشآفرینی و درآمدزایی میشود و بهنوعی توسعه کسب و کار را به همراه دارد و اینکه امسال انجمن مدیران صنایع خراسان همایش نشان تجاری را با رویکرد توسعه کسب و کار برگزار میکند اقدام بسیار موثری هم در جهت ثبت برندها و هم در راستای رونق اقتصادی است.
مهدیزاده همچنین در ارتباط با موانع برندسازی اظهار داشت: شاید بتوان بزرگترین مانع برندسازی را درک اشتباه ذهن برخی کارفرمایان و شرکتها دانست که تصور میکنند برندسازی در چند ماه اتفاق میافتد اما در حقیقت برندسازی فرآیندی چندساله است که باید در فعالیتهای بازاریابی وارد شود.