مشهد

برگزاری جشنواره ملی عکس معماری در مشهد

13940616000115_PhotoA

رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره ملی عکس معماری در مشهد با همکاری دانشگاه خیام خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی قاسم‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری این جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی عکس معماری با محوریت اصلی تاثیرات متقابل معماری بر فرهنگ شهری با عنوان “معماری، شهر، فرهنگ” و به خاطر ایجاد نگاه خلاق و پویای جوان به فرهنگ شهری از دریچه چشم معماری و سازه‌های شهری اعم از ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و یا اقتصادی برگزار می‌شود.
وی افزود: هر معماری برای آن که به ایده خود موجودیت بخشد باید به این توانایی دست یابد که از کنار هم گذاشتن مجموعه‌های جداگانه و اجزای معماری خود مجموعه‌ای را درک کند که در واقع تصاویر ذهنی وی پیش از اجرای کار است.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد ادامه داد: جهان مصنوع معمار، حتی بعد از آن که جامه واقعیت به خود پوشد، دارای گوشه‌های بکری است که معادل زوایای پنهان تفکر وی است؛ عکاس با به تصویرکشیدن ایده‌های معمار، نور، فرم و هندسه فضایی، پروژه را در معرض دید کسانی می‌گذارد که ممکن است به درک جهان معماری بدون واسطه عکس نایل نشده باشند.
قاسم‌پور گفت: با توجه به این مهم گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با همکاری گروه معماری دانشگاه خیام مشهد و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری جهت ارتقاء نگاه خلاقانه به معماری و اندیشه ورزی جوان، با رویکردی نو به مساله معماری و فرهنگ، مسابقه عکاسی معماری را با عنوان “معماری شهر، فرهنگ” برگزار می‌کند.
وی تصریح کرد: ستاد برگزاری نمایشگاه، با هدف برپایی هر چه بهتر این جشنواره از کادر فنی و منتخبی از اساتید و نخبگان عکاسی و معماری برای برگزاری حرفه‌ای این مسابقه برای داوری، ایجاد کارگاه آموزشی، چاپ بروشور و کتاب عکس به همکاری دعوت کرده است.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد ادامه داد: شرکت در این جشنواره برای تمامی علاقه‌مندان به عکاسی و عکاسی معماری آزاد است و عکاسان می‌توانند در دو موضوع اصلی ” معماری، شهر، فرهنگ” با عکاسی از آثار و بناهای قدیمی و جدید معماری، معماری داخلی، جزییات و نقوش بناها، دیتایل‌های معماری، نورپردازی در معماری، موقعیت بناها و ویژگی معماری در زندگی شهری و مناظر شهری از دیدگاه معماری و همچنین موضوع “عکاسی معماری در شب ” با نگاهی جوان و خلاق به نورپردازی محیطی، سیمای شبانه شهرها و برجسته کردن عناصر ویژه معماری در شب آثار خود را ارسال کنند.
قاسم‌پور در خصوص زمان ارسال و داوری آثار بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان آذرماه به آدرس سایت جشنواره به نشانی www.axshahr.ir ارسال کنند؛ داوری آثار نیز تا در دی ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و جوایز آثار برگزیده نیز طی مراسمی در پنجم اسفندماه اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره رتبه اول در هر بخش سی میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، رتبه دوم در هر بخش بیست میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، رتبه سوم در هر بخش ده میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر و افراد برگزیده تا رتبه دهم در هر بخش نیز تندیس و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد ادامه داد: داوران این جشنواره نیز دکتر عطاالله امیدوار، هاشم جوادزاده، حمیدرضا گیلانی‌فر، دکتر ناصر محسنی و مهندس سیاوش مقصودی می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا