مشهد

برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس

پیاده‌روی

مسئول تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) از برگزاری برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عباس مشمول  عصر امروز در نشست خبری با بیان تبریک عید سعد غدیر اظهار داشت: در آستانه ورود به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهیدان که در راه انقلاب جان خود را فدا کردند، قرار داریم. دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یک دوران تاثیرگذار برای جمهوری اسلامی و منطقه بوده که با رشادت‌های جوانان ما با همرا بوده است که باید همیشه یاد و خاطر آن بزرگواران را زنده نگه داریم.

وی تصریح کرد: این دفاع با اتصال به نفس قدسی امام و هدایت ایشان به پیروزی رسیده و نباید فراموش شود. نظام جمهوری اسلامی ایران یک بار در جنگ تحمیلی مورد حمله قرار گرفت و اکنون با جنگ نرم روبه‌رو شده است. مقابله با جنگ نرم اگر سخت‌تر نباشد در سطح جنگ سخت است و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی هدفمند و بلند مدت صورت گیرد.

مسئول تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: نهادهای مختلفی از جمله تربیت بدنی در حوزه جنگ نرم فعالیت دارند و این هفته بهانه و وسیله‌ای برای انجام این وظیفه است. ما در این هفته برنامه پیاده‌روی خانوادگی را در دوم مهرماه خواهیم داشت که از دومنطقه تقی‌آباد و میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بوستان کوهسنگی و بوستان بهار خواهد بود.

مشمول گفت: در کل استان برنامه‌های توپی 104 مورد، 84 مورد مسابقه بومی محلی، 21 مورد کوهپیمایی و 20 مورد پیاده‌روی خانوادگی خواهیم داشت. برنامه پیاده‌روی ما در دوم مهرماه برنامه‌ای کشوری است که بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. در حاشیه شهر در شنبه گذشته دوره ارتقای داوری کشتی‌گیران چوخه را با حضور 100 نفر برگزار کردیم.

وی بیان کرد: استخری سر پوشیده در ناحیه چناران را افتتاح کردیم و بهره‌برداری از دو سالن سرپوشیده در تربت‌حیدریه را خواهیم داشت. با فعالیت‌های انجام شده برای نوجوانان امروز تیم‌های جودو و کاراته ما در مسابقات لیگ برتر این رده سنی به عنوان نماینده استان حضور پیدا خواهند کرد. 215 سوله ورزشی تحت عناوین 9 دی و صالحین در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و چهار استخر در خواجه‌ربیع، طرق مشهد و تربت حیدریه و کاشمر در احداث داریم.

در این جلسه مرتضی فیروزیان مدیر باشگاه مقاومت قهرمانی و تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: وظیفه ما در این حوزه ورود به عرصه قهرمانی نیست بلکه ملاک اصلی ما استفاده از ورزش برای مقابله با جنگ نرم و ساماندهی اوقات فراغت جوانان است.

وی گفت: تیم مشترک با شهرداری تحت عنوان “مقاومت پسماند” در لیگ دسته دو فوتسال داریم که در حال حاضر  در مرحله حذفی برای صعود به لیگ برتر فوتسال تلاش می‌کند. رویکرد ما رجوع به مناطق  و محروم که زیر ساخت‌های ضعیفی دارند که این خود نقطه عطفی برای سپاه است.

مدیر باشگاه مقاومت قهرمانی و تربیت‌بدنی سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در مسابقات المپیاد بسیج که در تبریز برگزار شد موفق به کسب مقام دوم بین استان‌های کشور شدیم. ما آماده همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که می‌خواهند در این حوزه کا را یاری کنند، هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا