مشهد

بستری‌های کرونایی خراسان رضوی کمتر از ۴۵۰ نفر

روند نزولی کرونا در خراسان‌رضوی و مشهد همچنان ادامه دارد و براساس گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی، میزان بستری‌ها در مقایسه با هفته اول آبان حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 شهرآرانیوز؛ روند نزولی کرونا در خراسان‌رضوی و مشهد همچنان ادامه دارد و براساس گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی، میزان بستری‌ها در مقایسه با هفته اول آبان حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است و اکنون ۴۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان به‌علت ابتلا به کرونا بستری هستند.

این عدد کمترین تعداد بستری‌شدگان کرونایی در ۱۰ روز گذشته است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه تا امروز بیش از ۴۰۰ هزار بیمار کرونایی در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد شناسایی شده است، گفت: تاکنون ۸۹ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در خراسان‌رضوی یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت همین گروه با تزریق ۲ دز واکسن کامل شده است.

محمد پهلوان‌کاشی در گفتگو با ایسنا و با تأکید بر اینکه روند بیماری کرونا در هفته اول آذر کاهشی شد، ادامه داد: میزان بستری‌ها از هفته اول آبان تا هفته اول آذر روندی نزولی داشت.

در بخش مراقبت‌های ویژه هم این روند دیده می‌شد و شدت بیماری در افرادی که به کرونا مبتلا می‌شدند، کمتر شده بود. مبنای پیش‌بینی‌های ما درباره افزایش یا کاهش بستری‌ها، میزان مراجعه سرپایی به مراکز درمانی است و واکسیناسیون باعث شد تا میزان مراجعه‌های سرپایی به افزایش چشمگیر بستری‌ها منجر نشود.

آغاز قرنطینه هوشمند

سرانجام اولین گام از قرنطینه هوشمند کرونایی از نیمه آذرماه اجرایی می‌شود. رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل پدافند غیرعامل و مدیر بحران وزارت راه‌وشهرسازی، با اعلام این خبر گفت: این طرح از نیمه آذر اجرایی خواهد شد و محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

همچنین افراد مبتلا حتی اجازه سفر‌های درون‌شهری با خودرو شخصی‌شان را هم ندارند و باید در قرنطینه بمانند و در سفر‌های درون‌شهری و برون‌شهری جریمه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا