مشهد

بستری‌های کرونا در مشهد نصف شد

«تعداد بستریان بیماری کووید ۱۹ در مجموعه‌های درمانی بیمارستان‌های تحت‌نظر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد کاهش پیدا کرده و با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به یک ماه قبل، به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.» این خبری بود که حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، به شهرآرا اعلام کرد و گفت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز هم می‌توان به کاهش بیشتر این تعداد امیدوار بود.

یک ماه قبل، بیش از ۲۰۰ بستری

خبر کاهش تعداد بستری‌های کرونا درحالی از طرف مسئولان علوم‌پزشکی مشهد رسانه‌ای می‌شود که کمتر از یک ماه پیش و در زمان اوج پیک دوم کرونا تعداد بستری‌های روزانه در مشهد به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده بود و مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز همواره بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها توسط شهروندان تأکید می‌کردند.
طبق آمار‌های رسمی وزارت بهداشت در زمان اوج‌گیری ابتلا به این‌ویروس، خراسان‌رضوی با افزایش سیصددرصدی موارد بستری در بین استان‌های کشور در بالاترین رتبه رشد کرونا قرار داشت.

در حسرت ۲ رقمی شدن

آمار فوتی‌های ناشی از کرونا طی روز‌های اخیر در مسیری رفت و برگشتی میان ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در نوسان است و بیم و امید‌ها برای رسیدن این‌آمار به زیر ۱۰۰ نفر همچنان ادامه دارد.
در این‌میان شاید خوشایندترین اتفاق کرونایی تغییر وضعیت مشهد از قرمز به نارنجی باشد که از بهبود شرایط و نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های کادر درمان و رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه مردم برای مهار پیک دوم کرونا حکایت دارد؛ اتفاقی که به‌وضوح در تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان مشاهده می‌شود.

خراسان‌رضوی، همچنان قرمز

دیروز طبق آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، ۱۱۰ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و ۱۸۹۴ نفر دیگر نیز به جمع بیماران کرونایی پیوستند. این در حالی است که خراسان‌رضوی همانند ۱۷ استان دیگر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.
بر‌این‌اساس، از دیروز باوجود مخالفت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد برای بازگشایی مدارس از بیم گسترش شیوع کرونا، دانش‌آموزان استان راهی مدارس شدند و مسئولان استانی آموزش‌و‌پرورش نیز از هیچ وعده و وعیدی برای دادن اطمینان خاطر به اولیا برای مراقبت از فرزندانشان و جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریغ نکردند.

دوراپزشکی، مرحله اول برای بیماران کرونایی

دیروز طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، مرحله نخست پزشکی از‌راه‌دور به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ۶۸ بیمارستان دولتی در کلان منطقه ۹ آزمایشی زیرپوشش این طرح قرار گیرند. پزشکی ازراه‌دور فرصت استفاده از خدمات تخصصی و فوق تخصصی را برای تمام مناطق کلان منطقه فراهم می‌کند و در این‌راستا حجم اعزام بیماران نیز کاهش می‌یابد.

فعلا بیایند، شاید برگردیم!

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی، نیز اعلام کرد دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی مشهد در محیط دانشگاه حاضر خواهند شد و تلاش ما این است که همه الزامات پیشگیرانه بهداشتی برای حضور دانشجویان فراهم شود، اما اگر شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به‌گونه‌ای باشد که امکان حضور دانشجو در محیط کلاس فراهم نشود، به شرایط آموزش مجازی برخواهیم گشت. دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز باید در روز‌های ۱۵ تا ۲۸ شهریور برای انتخاب‌واحد خود اقدام کنند و کلاس‌های این‌دانشگاه نیز از ۲۹ شهریور آغاز می‌شود.
طبق اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشجویان این‌دانشگاه نیز باید در روز‌های ۱۵ تا ۲۰ شهریور برای انتخاب‌واحد خود اقدام کنند. همچنین شروع کلاس‌ها برای ورودی‌های قبل از امسال از شنبه، ۲۲ شهریور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا