ایران

بنیاد برکت ساخت مدارس تخریب شده در زلزله کرمانشاه بر عهده گرفت

ایرنا -مدیر عامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با توافق انجام شده، مدارس تخریب شده در مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور توسط بنیاد برکت ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، عارف نوروزی روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به محض اتمام عملیات آواربرداری و امدادرسانی اولیه انجام می‌شود و عملیات ساخت مدارس کلید می‌خورد.
وی اظهارکرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت تعدادی از منازل مسکونی در برخی مناطق روستایی که دچار تخریب بالایی شده را نیز تقبل کرده است.

** ۵۰ درصد مدارس سرپل ذهاب غیرقابل استفاده‌ شده‌اند
بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، براساس بررسی‌های به عمل آمده در مناطق زلزله‌زده، تاکنون تخریب صددرصدی ۳۰ مدرسه شهری و ۱۴ مدرسه‌ی روستایی در شهرستان‌های زلزله‌زده محرز شده است. مدارس دیگری هم به دلیل تخریب با درصد کمتر، قابل استفاده نیستند. عملیات بررسی مدارس توسط گروه‌های تخصصی اعزامی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنان ادامه دارد و ممکن است آمار مدارس تخریبی بیش‌تر شود.
محمدتقی نظرپور، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرده برای بازسازی مدارس تخریب شده، بیش از ۶۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گفته‌ی وی، برای ادامه‌ی آموزش دانش‌آموزان مدارس زلزله‌زده، فعلاً برخی مدارس منطقه دوشیفته خواهند شد.
سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز دیروز با اعلام این‌که بیشترین تخریب مدارس مربوط به شهرستان سرپل ذهاب بوده، گفته بود: در شهرستان سرپل ذهاب در مجموع ۵۰ درصد مدارس در مناطق شهری و روستایی قابل استفاده نیستند، چرا که از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.

**اتمام ساخت یک هزار مدرسه‌ برکت
بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به تازگی با افتتاح و تحویل هم‌زمان ۱۳۰ مدرسه در سراسر کشور به وزارت آموزش و پرورش، تعداد مدارس احداث شده‌ خود را به عدد ۹۳۰ رساند. بر اساس اعلام مسئولان این بنیاد، به‌ زودی جشن افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت هم برگزار می‌شود. رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین اخیراً از برنامه‌ریزی این ستاد برای رسیدن به عدد ۲۰۰۰ مدرسه‌ برکت در سراسر کشور، تا سال ۱۳۹۹ خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه ۴۳۲ نفر جان باخته و ۹۳۹۷ نفر زخمی شده اند.
پس از وقوع زلزله، رییس جمهوری به مناطق زلزله زده رفت تا در جریان رسیدگی به وضع زلزله زدگان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا