خراسان

بنیاد عطارشناسی در شهرستان نیشابور احداث می‌شود

غلامحسین مظفری

فرماندار نیشابور گفت: به زودی بنیاد عطارشناسی در شهرستان نیشابور احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، همزمان با بیست و پنجم فروردین‌ماه مراسم روز ملی بزرگداشت شیخ عطار نیشابوری با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان، شاعران و فرهیختگان کشوری و استانی، استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان و جمعی از دوستداران عطار از سراسر کشور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.

غلامحسین مظفری، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم اظهار داشت: باید بنیاد عطارشناسی که در حال شکل‌گیری است، در آینده‌ای نه چندان دور به پژوهشکده و پژوهشگاه تبدیل شود.

مظفری بیان کرد: بنیاد عطارشناسی می‌تواند یک اتفاق بزرگ در نیشابور باشد که در رویدادهای فرهنگی و شناخت تاریخ نیشابور و فرهنگ و ادب ایران زمین تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ما در آینده نه چندان دور در نیشابور میزبان دانشمندان بزرگ جهان هستیم و این دانشمندان نخستین باری است که به ایران و نیشابور می‌آیند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور اظهار امیدوار کرد که این روزها، روزهای خوبی برای نیشابور باشد و ما باید هنرمندانه کار کنیم و هنرمندانه وارد عمل شویم.

به گزارش تسنیم، امروز قطار گردشگری اوقاف حامل 200 نفر مسافر از فرهنگستان ایرانی و خارجی  برای شرکت در  مراسم روز ملی شیخ عطار وارد نیشابور شدند.

همچنین گروه موسیقی سنتی شادیاخ به سرپرستی مجتبی روزبه به اجرای موسیقی  دستگاهی پیش درآمدی در آواز ابوعطا و تصنیفی در آواز ابوعطا با اشعاری از شیخ عطار نیشابوری پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا