دانش و فناوری

بهترین دوربین های بدون آینه

 

به تازگی دوربین های بدون آینه پیچیده‌تر و پیشرفته‌تری روانه بازار شده اند که توجه علاقمندان دنیای عکاسی را به سوی خود جلب کرده اند. حتی حرفه ای ها این حوزه نیز بیش از گذشته دوربین های بدون آینه را به عنوان جایگزینی سبک وزن برای دوربین های DSLR بزرگ و سنگین وزن مد نظر قرار می دهند.

دوربین های بدون آینه بهترین های دو دنیا شامل اندازه کوچکتر و نزدیک به دوربین های “نشانه بگیر و عکس بگیر” و حسگر بزرگتر و انعطاف پذیری لنز قابل تعویض دوربین های DSLR را در یک مجموعه گرد هم می آورند. بر همین اساس دوربین های بدون آینه یکی از حوزه های اصلی رشد نوآوری در صنعت دوربین محسوب می شوند.

نکته منفی درباره دوربین های بدون آینه این است که به طور کلی قابلیت ارائه برخی ویژگی های پسرعموهای بزرگتر DSLR خود را ندارند. در شرایطی که دوربین های DSLR دارای نمایاب اپتیکال هستند، دوربین های بدون آینه نمایشگر LCD را برای قاب بندی در اختیار کاربر قرار می دهند. برخی دوربین های بدون آینه نمایاب الکترونیکی اما با کیفیت های متفاوت را ارائه می کنند. همچنین، دکمه های فیزیکی کمتری روی بدنه دوربین های بدون آینه قرار دارند و ابزارهای آنها بیشتر در منوهای روی نمایشگر پنهان شده اند.

اما به تازگی دوربین های بدون آینه پیچیده‌تر و پیشرفته‌تری روانه بازار شده اند که توجه علاقمندان دنیای عکاسی را به سوی خود جلب کرده اند. حتی حرفه ای ها این حوزه نیز بیش از گذشته دوربین های بدون آینه را به عنوان جایگزینی سبک وزن برای دوربین های DSLR بزرگ و سنگین وزن مد نظر قرار می دهند. در ادامه این مطلب با برخی از بهترین دوربین های بدون آینه در سال ۲۰۱۴ بیشتر آشنا می شویم.

بهترین دوربین بدون آینه برای مبتدی ها – اُلیمپوس PEN E-PL5 – قیمت: ۵۹۰ دلار

 

fa7-81

 

شرکت الیمپوس یکی از پیشگامان معرفی دوربین های بدون آینه محسوب می شود و این تجربه به خوبی در PEN E-PL5 نشان داده شده است. این دوربین طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله نمایشگر لمسی ۳ اینچی LCD با قابلیت چرخش را ارائه می کند. الیمپوس PEN E-PL5 دارای دکمه های بسیاری روی بدنه خود است که دسترسی به ویژگی های مختلف را نسبت به یک نمایشگر لمسی تسریع می کنند. فوکوس سریع و حالت اتو امکان ثبت سریع تصاویری شارپ را فراهم می کنند. بخش فیلمبرداری PEN E-PL5 نسبتا محدود بوده و تنها سه حالت ویدئو را ارائه می کند.

بهترین دوربین بدون آینه سطح متوسط – سامسونگ NX300 – قیمت: ۴۸۹ دلار

 اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

سامسونگ NX300 دارای حسگر ۲۰٫۳ مگاپیکسلی از فناوری تشخیص فاز فوکوس خودکار سود می برد تا با سرعت فوکوس دوربین های DSLR رقابت کند. استفاده از چرم مصنوعی زیبایی بیشتری به بدنه این دوربین بخشیده است. سامسونگ NX300 دارای نمایشگر لمسی ۳٫۳ اینچی آمولد با قابلیت چرخش است. این دوربین در سه رنگ سفید، سیاه و قهوه ای عرضه شده است. برای ثبت تصاویری شارپ در نور کم می توانید با اندکی هزینه بیشتر لنز ۱۸-۵۵ میلیمتری را برای سامسونگ NX300 تهیه کنید.

بهترین دوربین بدون آینه پیشرفته – سامسونگ NX30 – قیمت: ۱,۰۰۰ دلار

 اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

  اگر در پی عملکردی مشابه با دوربین های DSLR بوده اما وزن کم و اندازه کوچک نیز برای شما اهمیت دارد، سامسونگ NX30 انتخابی ایده آل محسوب می شود. این دوربین دارای نمایشگر لمسی ۳ اینچی LCD با قابلیت چرخش است. عکس های گرفته شده با این دوربین در میان بهترین های جریان اصلی بازار قرار دارند. ویژگی هایی مانند وایت بالانس خودکار و اندازه گیری نور حتی در شرایط نوری چالش برانگیز، نوردهی مناسب را امکان پذیر می کنند. سامسونگ NX30 به حسگر ۲۰٫۳ مگاپیکسلی با فناوری تشخیص فاز فوکوس خودکار مجهز شده است و یک گزینه ضربه برای عکسبرداری (Tap to Shoot) روی نمایشگر لمسی امکان فوکوس حتی در زمان عکسبرداری از فعالیت های ورزشی سریع را نیز فراهم می کند. سرعت شاتر ۱/۸,۰۰۰ نیز در این زمینه کمک می کند.

بهترین دوربین بدون آینه برای شرایط سخت – اُلیمپوس OM-D EM-1 – قیمت: ۱۳۹۹ دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

 با در اختیار داشتن الیمپوس OM-D EM-1 دیگر شرایط آب و هوایی دشمن شما محسوب نمی شود. بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و در برابر گرد و غبار، آب و حتی یخ زدگی مقاوم است. با دکمه های فیزیکی به کار رفته روی این دوربین دسترسی به تنظیمات مختلف تسهیل شده است. الیمپوس OM-D EM-1 دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بوده و عکس های گرفته شده با آن در میان برترین دوربین های بدون آینه یا دوربین های DSLR قرار می گیرد. ویژگی هایی مانند عکسبرداری پی در پی ۱۰ فریم در ثانیه با دوربین های DSLR قابل رقابت است. لنزهای ضد آب بسیاری قابلیت استفاده با الیمپوس OM-D EM-1 را دارند.

بهترین دوربین بدون آینه حرفه ای – سونی آلفا a7 – قیمت: ۱۴۹۹ دلار

 اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

 اگر به صورت حرفه ای در دنیای عکاسی فعالیت دارید و از این طریق کسب درآمد می کنید سونی آلفا a7 مجموعه ای از ویژگی های فوق العاده را برای شما ارائه می کند: حسگر ۲۴٫۳ مگاپیکسلی و نمایاب OLED الکترونیکی در بدنه ای جمع و جور که بنابر ادعای سونی سبک‌ترین دوربین بدون آینه فول فریم جهان است. حسگر فول فریم دارای اندازه ای مشابه با یک نگاتیو فیلم ۳۵ میلیمتری است که به معنای عکاسی بهتر در شرایط نور کم با نویز کمتر است. دکمه های روی بدنه ویژگی های مختلف را در دسترس عکاس قرار می دهند.

بهترین دوربین فیلمبرداری بدون آینه – بلک مجیک پاکِت سینما – قیمت: ۹۹۵ دلار
اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

اگر در پی فیلمبرداری با کیفیت بالا هستید به ابزاری حرفه ای نیز نیاز دارید. دوربین بلک مجیک پاکت سینما ویژگی های مورد نیاز حرفه ای ها مانند کیفیت بسیار بالا، بیت ریت فیلمبرداری بالا، پشتیبانی از ضبط در فرمت ویدئویی ProRes و CinemaDNG که توسط سیستم های ویدئویی حرفه ای استفاده می شود را ارائه می کند. پاکت سینما از پایه لنز Micro Four Thirds سود می برد و بر همین اساس می توان از لنزهای مشابه که در دوربین های بدون آینه الیمپوس و پاناسونیک به کار گرفته می شوند برای این دوربین نیز استفاده کرد.

بهترین دوربین بدون آینه ۴K – پاناسونیک GH4 – قیمت: ۱۷۰۰ دلار

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2014

  در حالت فیلمبرداری ۴K وضوح تصویر نسبت به ویدئو اچ‌دی چهار برابر می شود. پاناسونیک GH4 در حال اولترا اچ‌دی با نرخ های ۳۰ فریم در ثانیه و ۶۰ فریم در ثانیه و در حالت ۱۰۸۰p با نرخ های ۲۴ فریم در ثانیه، ۳۰ فریم در ثانیه و ۶۰ فریم در ثانیه قابلیت تصویربرداری دارد. مجموعه ای از لنزها از کلوز آپ ماکرو تا لانگ ۳۰۰ میلیمتر تله فوتو به منظور تصویربرداری در شرایط مختلف برای پاناسونیک GH4 قابل استفاده هستند.

 

اخبار تکنولوژی – عصرایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا