مشهد

بهره‌برداری از اولین پارک ایران‌شناسی کشور در مشهد تا دو ماه آینده

 

ind

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: پارک مینیاتوری به عنوان اولین پارک ایران‌شناسی کشور تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در حاشیه بازدید شهردار مشهد از پروژه‌های فضای سبز اظهار کرد: دو قرارداد یکی به مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون تومان و دیگری به مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه کاشت درخت در ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز به امضا رسیده است.
وی افزود: در مجموع این دو دو قرارداد 100 هزار اصله درخت در دامنه‌های مشرف به شهر ارتفاعات جنوبی کاشته خواهد شد تا هم دید و زیبایی بصری شهر را داشته باشیم و هم موجب تلطیف و تسویه هوای شهر کردیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با اجرای این قراردادها حدود 250 هکتار به فضای سبز شهر افزوده خواهد شد، تصریح کرد: اولین پارک ایرانشناسی کشور به نام پارک مینیاتور به مساحت 8 هکتار در بولوار سجادیه منطقه 12 مشهد در حال احداث می‌باشد.
کاظمی عنوان کرد: در فاز اول 10 ماکت آثار برجسته تاریخی کشور در این پارک موضوعی نصب و بهره‌برداری می‌شود که در آینده به 60 ماکت و المان می‌رسد.
وی با بیان اینکه پارک مینیاتوری هم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: کمربند شمالی فضای سبز شهر نیز بلا فاصله با رفع تصرف توسط سازمان‌های ذیربط، تحویل شهرداری شده و درختکاری در آن‌ها آغاز می‌شود.
کاظمی اضافه کرد: تاکنون حدود 8 میلیارد تومان در این محدوده هزینه شده و 45 هکتار فضای سبز ایجاد شده است که با این کار و ایجاد فاصله بین زمین‌های کشاورزی و قطع دسترسی مردم به فاضلاب، کاشت و آبیاری محصولات کشاورزی منتفی می‌شود.
وی گفت: تا پایان سال فضای سبز اطراف کشف رود به 100 هکتار خواهد رسید که تاکنون حدود 30 هزار اصله درخت کاشته شده است.
وی در مورد پارک موضوعی بهار نیز گفت: احداث این پارک حدود 43 میلیارد تومان بدون زمین و تملک هزینه داشته است که 13 میلیارد برای فضای سبز هزینه شده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: 48 هکتار این پارک آماده بهره‌برداری شده است که 38 هکتار از آن فضای سبز می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا