خراسان

بهره‌مندی ۱۱۵ هزار کارگر ساختمانی در خراسان‌ رضوی از خدمات بیمه‌ای

محمد قوامی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بیمه‌ای ارائه شده به کارگران ساحتمانی هستند.

محمد قوامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: حدود 46 هزار ‌کارگر در این بخش بیمه تأمین اجتماعی هستند که با توجه به رویه‌های قانونی از مزایای آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با زیر‌پوشش رفتن هر کارگر اعضای خانواده آن‌ها نیز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: در مجموع حدود 115 هزار و 700 نفر در خراسان رضوی با توجه به تعداد اعضای خانواده کارگران از خدمات بیمه‌ای مشغولین در بخش ساختمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در سال گذشته را 12 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این سهیمه در سال گذشته به‌طور کامل جذب شده و در این حوزه مشکلی به وجود نیامده است.

قوامی با اشاره به تعداد بیکاران در خراسان‌رضوی بیان کرد: تعداد افرادی که در خراسان‌رضوی از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند حدود 14 هزار و 200 نفر در سطح استان هستند.

وی افزود: از این تعداد بخش زیادی یعنی حدود 10‌ هزار نفر در مشهد مقدس زندگی کرده و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا