مشهد

بهسازی بافت فرسوده آبکوه نیازمند همکاری همه نهادها است

۹۲۳۸_۶۳۵۵۷۲۱۵۴۲۸۵۰۱۵۹۲۱_s

شهرداری تاکنون توانسته است ۵۰ درصد از معابر و املاک محدوه آبکوه را تملک کند.

اعضای شورای شهر در بازدید از طرح ساماندهی بافت فرسوده آبکوه خواستار همکاری همه نهادها برای تسریع در روند اجرای این پروژه شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمد حسین ودیعی و علیرضا شهریاری اعضای شورای اسلامی شهر و عضو کمیته نظارتی منطقه یک از طرح بهسازی بافت فرسوده آبکوه بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید ودیعی پیرامون انتشار اوراق مشارکت و فلسفه استفاده از آنها در طرح‌هایی نظیر آبکوه گفت: فلسفه انتشار اوراق مشارکت استفاده مالی از آن در پروژه‌هاست و در سر رسید مقرر اوراق مشارکت از محل واگذاری و یا سود پروژه، اقدام به باز پرداخت بدهی‌های اوراق مشارکت می‌گردد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: متاسفانه در برخی از پروژه‌ها مانند پروژه آبکوه، پیش‌بینی‌های بازپرداخت اوراق مشارکت صورت نگرفته است، لذا پس از سررسید، نمی‌توان از محل سود پروژه نسبت به باز پرداخت اوراق مشارکت اقدام کرد و این امر منجر به انباشته شدن بدهی‌های شهرداری می‌شود.
وی ادامه داد: برای خروج از این موقعیت باید دارایی قابل استحصال و استفاده شهرداری برای بازپرداخت بدهی استفاده شود.
ودیعی عدم مشارکت مردم را به عنوان عمده‌ترین مشکل پیش روی طرح آبکوه مطرح کرد و افزود: در پروژه‌هایی نظیر آبکوه تعداد افراد منتفع از پروژه زیاد است و اگر عده‌ای سر ناسازگاری داشته باشند در روند اجرایی پروژه ممانعت به عمل می‌آورند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد عدم اثبات مالکیت سندهای قولنامه‌ای را به عنوان دیگر مشکل طرح ساماندهی آبکوه دانست و اظهار کرد: برای مذاکره و خرید املاک، مواردی همچون اثبات مالکیت و ارائه سند ملکی اهالی محل نیز مانع پیشرفت پروژه شده‌اند.
علیرضا شهریاری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرمشهد مقدس و عضو کمیته نظارتی منطقه یک درباره بازدید از طرح آبکوه گفت: شهرداری تاکنون توانسته است ۵۰ درصد از معابر و املاک محدوه آبکوه را تملک کند.
وی عدم استحکام بناهای فرسوده بافت آبکوه را بسیار نگران‌کننده ارزیابی کرد و افزود: از مسئولین آستان قدس و اوقاف که دارای سهم عمده‌ای در محدوده آبکوه هستند دعوت می‌کنیم به منظور تسریع در طرح، همکاری‌های لازم را با شهرداری داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به وضع موجود در پروژه آبکوه دیگر کسی تمایل به سرمایه‌گذاری در طرح آبکوه را ندارد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد یکی از راه‌های خروج از تنگناهای موجود در پروژه آبکوه را ساخت مجتمع‌ها و واگذاری آنها به مردم دانست و افزود: برخی از مردم تمایل به فروش ملک خود دارند لذا برای این افراد می‌بایست مکانی مسکونی ساخته شود که با این شیوه هم منافع شهرداری و هم منافع مردم تامین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا