ایران

بيشترين پول‌ها به كدام صنايع تزريق شد؟

 

اخبار,اخبار اقتصادی,صنايع تزريق

سرمايه‌گذاري در كارگاه‌هاي صنعتي بزرگ كه بيش از 50 كاركن در اختيار دارند، افزايش يافته است. در سال 92، 10 هزار و 350 ميليارد تومان در اين بخش سرمايه‌گذاري انجام شده كه اين رقم نسبت به سال قبل از آن 22.1 درصد رشد داشته است.»

اگرچه رشد سرمايه‌گذاري ها به منزله ايجاد رونق در صنايع است اما در جدول سرمايه‌گذاري‌ها كه جستجو مي كنيم، سرمايه‌گذاري‌ها در همه صنايع به طور يكسان رشد نداشته است.

بيشترين سهم از سرمايه گذاري صورت گرفته مربوط به توليدات فلزات اساسي است كه بالغ بر 38 درصد از سرمايه‌گذاري انجام شده را از آن خود كرده است.

در ليست صنايع جذب كننده سرمايه به جز صنايع فلزي نام محصولات كاني غيرفلزي، صنايع توليد مواد و محصولات شيميايي و صنايع غذايي بيشترين ميزان جذب سرمايه را داشته‌اند بنابراين با ميزان سرمايه‌هاي جذب شده مي‌توان انتظار رونق در اين چهار صنعت را داشت.

در مقابل اما صنايعي هم هستند كه سهم اندكي از سرمايه‌گذاري‌ها داشته و به اين ترتيب گرد ركود همچنان از روي آنها پاك نشده است.

 

كمترين ميزان سرمايه‌گذاري در بازيافت ضايعات فلزي و غيرفلزي صورت گرفته است. مبلغ سرمايه گذاري يك ميليارد و 500 ميليون تومان است و سهم از كل سرمايه‌گذاري هاي صورت گرفته 0.02 درصد.

دافعه اين صنعت براي سرمايه‌گذاران درحالي ايجاد شده است كه در دنيا محصولات فولادي با پايه آهن قراضه ساخته مي‌شود و تجارت آهن قراضه به يكي از تجارت‌هاي بزرگ كشورهايي مانند چين تبديل شده است.

 

اما در ايران توليدات فولادي همچنان با استخراج سنگ آهن صورت گرفته و بازيافت ضايعات فلزي جايگاهي در اقتصاد كشور ندارد.

در بين صنايعي كه سهمشان از سرمايه‌گذاري انجام شده كمتر از يك درصد بوده است، مي توان صنعت پوشاك، چرم، انتشار و چاپ، ماشين‌آلات اداري، توليد راديو و تلويزيون، توليد ابزار پزشكي و اپتيكي، وسايل حمل و نقل و توليد مبلمان را ديد.

تابناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا