ورزش

بکن باوئر متهم به دریافت رشوه شد

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ادامه رسوایی‌های جام جهانی 2006 آلمان، فرانس بکن باوئر متهم به دریافت رشوه از طرف وارنر عضو مستعفی فیفا شد.

به گزارش ساکرنت، میزبانی جام جهانی 2006 آلمان با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده است. پس از آنکه ابتدا بکن باوئر دریافت رشوه و انجام کارهای غیرقانونی را رد کرد، فشارها از طرف رسانه‌های آلمانی خصوصا روزنامه اشپیگل زیاد شد تا اینکه ولفگانگ نیرزباخ رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از سمت خود استعفا داد.

ریچارد رائوبال رئیس موقت فدراسیون فوتبال آلمان در اولین اظهار نظر خود، فرانس بکن باوئر را متهم به دریافت رشوه کرد. رائوبال که اکنون سکان هدایت فدراسیون فوتبال آلمان را در اختیار دارد در حالی این صحبت‌ها را به زبان آورد که بکن باوئر چندی پیش نیز از سوی مقامات فیفا مورد بازجویی قرار گرفت.

رئیس افتخاری 70 ساله باشگاه بایرن مونیخ حالا با ابهامات زیادی روبه‌رو شده است. او متهم به این شده که از طرف جک وارنر که به صورت مادام‌العمر محروم شده است، رشوه دریافت کرده است.

بررسی‌های داخلی فدراسیون فوتبال آلمان نشان می‌دهد که بکن باوئر و مشاورش یعنی فدور رادمان که در کمیته میزبانی جام جهانی 2006 آلمان نقش داشته‌اند، قراردادی را امضا کرده‌اند که خدمات زیادی را به وارنر ارائه می‌داده است.

کخ دستیار رائوبال نیز که به صورت مشترک ریاست فدراسیون فوتبال آلمان را در اختیار دارد، اظهار کرد: قرارداد بسته‌شده‌ بین بکن باوئر و جک وارنر نماینده قاره آمریکای مرکزی قطعی است. در این قرارداد، خدمات غیرقانونی و پول غیرمستقیمی به وارنر داده شده است تا آلمان بتواند رای چند کشور را برای میزبانی جام جهانی کسب کند.

آلمان در حالی به عنوان میزبان جام جهانی 2006 انتخاب شد که تنها یک رای بیشتر از آفریقای جنوبی داشت و این باعث شد ژرمن‌ها میزبان بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان شوند.

اکنون باید ببینیم فرانس بکن باوئر به این ادعا چگونه پاسخ خواهد داد. او چندی پیش عنوان کرد هیچ کار خلاف و غیرقانونی برای کسب میزبانی جام جهانی انجام نداده است.

جام جهانی 2006 با قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا در بازی برابر فرانسه و با ضربات پنالتی پایان یافت. آلمان نیز با شکست پرتغال به عنوان سومی جام جهانی دست پیدا کرد.

 

منبع: مهر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا