سلامت

بیشتر بیماری‌ها از پُرخوری است

 

غذا خوردن

یک محقق طب اسلامی گفت: طب رایج سوءتغذیه را کم‌غذاخوردن و نخوردن گوشت، شیر و غذاهای مقوی معنا می‌کند ولی باید دانست که سوءتغذیه از زیاد خوردن بروز پیدا می‌کند. بیشتر بیماری‌ها از پرخوری است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, آیت‌الله تبریزیان اظهار داشت: پزشکان امروزی می‌گویند بیماری‌ها معلول سوء‌تغذیه هستند، این شعار درست است ولی تفسیری که برای این شعار می‌کنند, شاید درست نباشد.

به‌گفته وی طب رایج سوء‌تغذیه را کم غذا خوردن و نخوردن گوشت، شیر و غذاهای مقوی  معنا می‌کند ولی باید دانست که سوءتغذیه از زیاد خوردن بروز پیدا می‌کند.

 این محقق طب اسلامی اضافه کرد: بیشتر بیماری‌ها از سیری است. از گرسنگی بسیار نادر اتفاق می‌افتد کسی بمیرد ولی اکثر مرگ‌ها و بیماری‌ها مانند بیماری قلب، سکته قلبی، فشار خون، چربی خون و دیابت از پرخوری و سیری است.

تعداد وعده‌های غذایی که در طول روز باید خورده شود

تبریزیان ادامه داد: امروزه تبلیغ بر این است که انسان 5 یا 6 وعده سبک بخورد یا یک وعده سنگین که مردود است. از نظر اسلامی حالت بهتر این است که انسان روزی 2 وعده غذا بخورد.

وی افزود: بیش از دو وعده برای بدن ضرر دارد و به آن آسیب می‌زند. کسانی که به انواع دردها مبتلا هستند باید 3 وعده غذا را 2 وعده کنند. در روایت می‌فرماید «ولاتأکل بینهما شیئاً». چیزی مابین این دو وعده نخور. اینجا هم منظور این است که مابین دو وعده هیچی نخور؛ حتی میوه، عسل، بیسکویت، شیر و مانند اینها نباید مابین دو وعده خورده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا