مشهد

بیش از هزار و ۴۵۰ دانشجو در حرم رضوی معتکف شدند

حرم رضوی همه ساله در سه نوبت به مدت سه روز پذیرای اعتکاف‌کنندگان است، در ایام ۱۳ ماه رجب میزبان ثبت‌نام کنندگان اعتکاف از میان عموم مردم، ۲۴ رمضان میزبان بخشی از طلاب حوزه علمیه و ۲۷ رمضان میزبان دانشجویانی از سراسر کشور است.
 
امسال نیز هزار و ۴۵۰ دانشجو و ۴۵۰ نوجوان از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی از بامداد امروز ۲۷ رمضان تا پایان ۲۹ این ماه پربرکت، در حرم رضوی معتکف شدند. این اعتکاف‌ها در ماه رمضان باتوجه به فضیلت اعتکاف در دهه پایانی ماه رمضان که شب‌های قدر در آن واقع شده است برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در این ایام مراسم‌های مختلف از جمله جزءخوانی، تفسیر قرآن، سخنرانی و مداحی برای اعتکاف‌کنندگان برپا می‌شود و طی این سه روز شاهد حضور سخنرانان برجسته کشوری در جمع معتکفان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در این اعتکاف علاوه بر دانشجویان شاهد حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی نیز هستیم و طبق روال هر ساله اعتکاف در مسجد گوهرشاد حرم رضوی و شبستان‌های آن برپا می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه ۴ هزار بسته فرهنگی با عنوان “آستان بندگی” بین معتکفان توزیع می‌شود، در خصوص محتوای بسته فرهنگی آستان بندگی گفت:  در این بسته کتاب صحیفه سجادیه، کتاب ادعیه و اعمال ماه رمضان، کتاب مدیریت زمان، لوح فشرده از سخنرانی‌های منتخب حرم مطهر رضوی، جانماز، مهر و تسبیح، دفترچه یادداشت، تابلو تصویر حرم مطهر رضوی و بسته‌های متبرک شامل نبات و نمک قرار گرفته است.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری مسابقه “آستان بندگی” ویژه معتکاف دهه پایانی ماه رمضان در حرم رضوی گفت: مسابقه به صورت پیامکی است و سوالات مسابقه از متن کتاب آستان بندگی طراحی شده است.
وی یادآور شد: ۲ هزار نفر نیز از ۲۴ تا ۲۶ ماه رمضان در برنامه اعتکاف ویژه طلاب و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شرکت کردند. همچنین امسال در فروردین ماه و همزمان با ایام ۱۳ رجب هزار و ۵۰۰ معتکف خانم و هزار و ۶۵۰ معکتف آقا در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا