خراسان

بیش از ۱۰۰۰۰ واحد آموزشی در استان خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند

علیرضا کاظمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در سطح استان خراسان رضوی وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را برعهده دارند.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری استانی تسنیم در خراسان‌رضوی اظهار داشت: تعامل با رسانه‌ها را آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی کاری خود تعریف کرده و در تلاش هستیم تا در سایه این تعامل خدمات خود را به جامعه بهتر معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با وجود نوپا بودن این خبرگزاری در استان، عملکرد مطلوبی را در حوزه‌های مختلف از سوی این خبرگزاری شاهد هستیم.

کاظمی با اشاره به اینکه شاید هیچ دستگاهی مانند آموزش و پرورش عریض و طویل نباشد تاکید کرد: از سوی دیگر ماموریت‌های ما بسیار حیاتی و اثرگذار است؛ آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش بارزی را ایفا کردند و سپس در دوران دفاع مقدس نیز این نقش پررنگ بود؛ همچنین در دوران پس از جنگ نیز همکاران فرهنگی ما بسیار فعال بودند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ و ۵۰۰ واحد آموزشی در سطح استان خراسان‌رضوی وظیفه خطیر و سنگین تعلیم و تربیت را برعهده دارند و اساساً یکی از ارکان مهم توسعه پیشرفت علمی کشور، آموزش و پرورش است که نقشی زیربنایی در این زمینه ایفا می‌کند.

کاظمی عنوان کرد: از سوی دیگر مهمترین مشکلاتی که در آموزش و پرورش همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم کمبود منابع مالی است به نحوی که یک درصد صرف کیفیت بخشی به برنامه‌ها می‌شود و ۹۹ درصد بودجه نیز صرف نیروی انسانی و مسائل مربوط به آنها است.

در این دیدار همچنین محمد شیخانی، سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان خراسان‌رضوی با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی تلاش کرده در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و همچنین شهری و اقتصادی با تربیت و پرورش خبرنگاران تخصصی در راستای ایفای رسالت خبری خود نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی و منابع مهم خبری در جامعه محسوب می‌شود عنوان کرد: تلاش می‌کنیم دامنه ارتباطات خود با آموزش و پرورش استان را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا