خراسان

بیش از ۵۰ درصد ظرفیت انبوه‌سازان خراسان‌رضوی بلا‌استفاده است

نعمت الله ظریف

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت انبوه‌سازان خراسان‌رضوی به علت رکود بلا استفاده باقی مانده است.

نعمت‌الله ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: دولت میزان رشد اقتصادی در بخش مسکن را در حد بسیار پایینی اعلام کرده اما هنوز نتیجه محسوسی در بین انبوه‌‌‌سازان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت برای رونق مسکن تمام سعی خود را انجام داده است، خاطرنشان کرد: با این حال در این بخش هنوز تأثیر زیادی انجام نشده و با اینکه دوره‌های رونق و رکود در بازار مسکن همواره وجود داشته اما این دوره بسیار طولانی شده و تقریبا به سال چهارم خود وارد شده است.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد انبوه‌سازان در خراسان‌رضوی یا فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند یا با زیر ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

ظریف تأکید کرد: دولت اصلی‌ترین فعالیت خود در بخش مسکن را پایان دادن به مسکن مهر قرار داده و طبق گفته‌های خود مسئولان تنها ۷ درصد از اتمام پروژه باقی مانده و باید گفت در خراسان رضوی ۱۲ هزار واحد تنها در گلبهار باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از سیاست‌های مناسب برای راه‌اندازی بازار مسکن مانند خانه اولی‌ها و سایر مواردی از این دست اجرا شده اما به اندازه‌ای نبوده که ۳۰۰ شغل مرتبط با این حوزه را درگیر کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا