خراسان

بیش از ۹۰۰ پروژه آموزشی در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به سرانجام رسید

علیرضا رشیدیان

استانداز خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر در استان خراسان‌رضوی به همت خیران و آموزش و پرورش بیش از ۹۰۰ پروژه آموزشی به سرانجام رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و ایثار به مناسبت بازگشایی مدارس در نخستین روز از مهرماه اظهار داشت: سال جاری علاوه بر تلاقی مهرماه با هفته دفاع مقدس این ماه علم‌آموزی مصادف با محرم شده است که تمامی این مناسبت‌ها تاکید بر آموختن دارند.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر “برابر نیستند کسانی که می‌دانند و کسانی که نمی‌دانند”، عنوان کرد: این آیه شریفه نشان‌دهنده این است که علم و علم‌آموزی در نزد خداوند متعال درجات بالایی دارد و همه انسان‌ها علاقه به آموختن دارند. معلمان حق بزرگی بر گردن نظام، جامعه و فرزندان کشور دارند و ما همگی بنده معلمان خود هستیم.

رشیدیان با بیان این که جایگاه معلمان در فرهنگ و جامعه ایران بی‌بدیل است، اظهار داشت: بر دانش‌آموزان واجب است از ظرفیت‌های علمی معلمان خود به نحو شایسته‌ای بهره ببرند.

وی شرط پویایی نظام تعلیم و تربیت کشور را سه مقوله محتوا، نرم‌افزار و سخت‌افزار دانست و افزود: سند تحول بنیادین به عنوان یک نرم افزار سند راهبردی آموزش وپرورش است و تمامی ارکان مدرسه اعم از معلم، دانش‌آموز و اولیا در کنار هم باید در راستای اجرایی شدن سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت همکاری کنند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: طول سال‌های اخیر در استان خراسان‌رضوی به‌همت خیران و آموزش و پرورش بیش از ۹۰۰ پروژه آموزشی به سرانجام رسید و چهار هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید با هزینه ۵۲۰ میلیارد تومان محیا شد. روح آموزش و پرورش توجه به حوزه فرهنگ است که در این زمینه باید سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج داده شود.

وی بازه زمانی مناسب برای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بسترسازی برای مؤلفه‌های مشارکت پذیری و تعامل اجتماعی را از دوران دانش‌آموزی خواند و ادامه داد: فضای حاک بر آموزش و پرورش باید توام با فرهنگ ایرانی اسلامی، روحیه نشاط و علم و علم آموزی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا