خراسان

بیش از ۹۰۰ کالا در خراسان رضوی مشمول استاندارد اجباری است

علیرضا جمیع رئیس سازمان صنعت ومعدن خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰۰ کالا مشمول استاندارد اجباری است و کالاهایی که مشمول آن نیستند کنترل می‌شود زیرا در جهت صیانت و سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا جمیع دقایقی پیش در حاشیه همایش روز ملی استاندارد در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امشب در این مراسم از 23 واحد صنعتی خراسان رضوی که هیچ مشکل کیفی نداشتند و به همه لحاظ استانداردها را رعایت کردند تقدیر شد.

وی افزود: سال گذشته 26 هزار بازرسی انجام شد و با متخلفان طبق قانون برخورد شد و کالاهای غیر استاندارد جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بیش از 900 کالا مشمول استاندارد اجباری است و کالاهایی که مشمول آن نیستند کنترل می‌شود زیرا در جهت صیانت و سلامت مردم است.

جمیع گفت: کالاهایی که مشمول استانداردهای اجباری باشند عرضه‌اش بدون استاندارد جرم است و مردم آن را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه مردم جهت تائید محصول مصرفی شماره کد ده رقمی زیر نشان استاندارد به سازمان پیامکی سازمان ملی استاندارد ارسال کنند، گفت: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری باشد عرضه‌اش بدون نشان استاندارد جرم است و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی افزود: 2300 واحد پروانه استاندارد اجباری در استان فعال است و در بخش خدمات کم و کاستی‌هایی داشتیم که باید با درایت مسئولان برطرف شود.

جمیع در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در رابطه با اعتراض مسئولان پارک آبی ایرانیان نسبت به عدم استاندارد بودن این مجموعه که در نشست خبری خود اعلام کرده بود، گفت: گواهی استاندارد برای تک تک محصولات اجباری بوده و برای کل مجموعه اجباری نیست و موضوع پارک آبی ایرانیان هم به همین شکل بوده که مشکلش برطرف شده است.

وی افزود: اگر جلو خلاف گرفته شود کشور بیشتر رشد می‌کند و مردم کالاهای دارای نشان استاندارد را خریداری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا