خراسان

بیش از ۹۴ میلیارد ریال، ارزش کشفیات قاچاق پوشاک در استان در سال ۹۵

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در خصوص میزان کشفیات پوشاک قاچاق در سال گذشته بیان کرد: بیشترین میزان کشفیات قاچاق پوشاک در سال گذشته به ارزش ۹۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ۷۱۵ هزار ریال بوده است که این رقم معادل تقریبا ۶ میلیون ۲۶۸ هزار و ۵۸۲  ثوب(پوشاک دوخته) است.
محمدابراهیم افشاری در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان اظهار کرد: بالاترین رقم قاچاق در کشور مربوط به پوشاک بوده است و در سال گذشته بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار از همین محل، قاچاق اتفاق افتاده است. ما در استان متاثر از قاچاق هستیم ولی چون در خراسان رضوی تعداد تولیدکننده و مزیت تولید پوشاک بسیار بالاست، رقم قاچاق پوشاک نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.
وی ادامه داد: همچنین سعی کرده‌ایم برندهای پوشاک در استان کنترل شود. در حال حاضر ۴۷ برند که تابلوهای آن در همه ‌جا نصب شده بود، به ۱۲ برند در سطح شهر کاهش یافته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در خصوص میزان کشفیات در سال گذشته بیان کرد: بیشترین میزان کشفیات قاچاق ما در سال گذشته پوشاک بوده است که به ارزش ۹۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ۷۱۵ هزار ریال بوده است که این رقم معادل تقریبا ۶ میلیون ۲۶۸ هزار و ۵۸۲  ثوب(پوشاک دوخته) است.
 
افشاری ادامه داد: در سه ماه اول سال ۹۶ نیز ۱۹۹ پرونده در این خصوص تشکیل شده که ارزش آن ۴ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ۸۵۸ هزار ریال بوده است که این امر سبب شده پوشاک در بین قاچاق کالاهای دیگر، در رتبه اول قاچاق قرار گیرد.
وی در خصوص را‌ه‌های جلوگیری از ورود قاچاق به کشور تصریح کرد: راه‌های ورود قاچاق باید از مبدا پیگیری شود. در کشور ما قاچاق زیادی شکل نمی‌گیرد و بخشی از آن همراه مسافر وارد کشور می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین مذاکرات لازم با گمرک استان در جهت مدیریت این مساله صورت گرفته تا میزان معافیت انتقال پوشاک از طریق مسافران در حد ۸۰ دلار باشد.
افشاری ادامه داد: روزانه هزاران مسافر وارد کشور می‌شوند که معمولا خرید اصلی مسافرانی که از کشور ما به دیگر کشورها سفر می‌کنند، پوشاک است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه کنترل مسیرهای مبادلاتی یکی دیگر از مسایلی است که باید به جد پیگیری شود، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از این مسیرها تجهیز شده و قرار است گلوگاه‌ها نیز با ۴ دستگاه کانکس سیار هوشمند به امکانات بازرسی مجهز شود و به زودی این وسایل مستقر خواهد شد.
وی در خصوص عمده‌ترین علل توسعه قاچاق در حوزه پوشاک تصریح کرد: کیفیت تولید داخل عامل اصلی افزایش قاچاق محسوب می‌شود. ما اگر بتوانیم تولیدات خود را با کیفیت بالا ارائه دهیم، این امر باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به سمت خرید کالای ایرانی روی آورند.
افشاری ادامه داد: همچنین اتحادیه و بازرسین اصناف باید با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه کنترل عرضه قاچاق به این بازار ورود پیدا کنند و با کالای قاچاق برخورد نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا