بیمه آسیا نمایندگی سیدمهدی مدنی

 

بیمه مسئولیت مدنی

تعریف بیمه مسئولیت مدنی: قراردادی است که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) در مقابل دریافت وجهی که حق بیمه نامیده میشود تعهد می کند اشخاصی (بیمه گذاران) را که بر اثر فعالیت خود ممکن است در مقابل دیگران (زیاندیدگان) مسئول مدنی شناخته شوند را جبران می نماید . موضوع بیمه مسئولیت مدنی تامین یا جبران خسارتهایی می باشد که بر اثر غفلت ، خطا ، اشتباه و تقصیر در حین فعالیت های روزمره متوجه دیگران می شود .

با توجه به تنوع و گستردگی انواع بیمه های مسئولیت در یک طبقه بندی کلی به ۴ گروه تقسیم می شوند:

۱-مسئولیت مدنی کارفرما ۲-مسئولیت مدنی حرفه ای ۳-مسئولیت مدنی عمومی ۴-مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا

عمر و پس انداز

شرکت سهامی بیمه آسیا به عنوان مبتکر و طراح بیمه عمروپس‌انداز بعد از انقلاب اسلامی و اولین ارائه دهنده این بیمه‌نامه ، فعالیت خود در بیمه های عمر و پس انداز را از سال ۱۳۷۳ آغاز نموده و در حال حاضر رتبه اول فروش این بیمه‌نامه را با بیش از یک میلیون واحد فروش در میان سایر شرکتهای بیمه ، به خود اختصاص داده است. با عنایت به استقبال چشم‌گیر فروش این بیمه‌نامه در سطح کشور ، شرکت سهامی بیمه آسیا با هدف افزایش توان مالی بیمه‌گذاران محترم و خانواده ایشان و به منظور تسهیل و تنوع بخشی در ارائه خدمات ، با تکیه بر پشتوانه مالی توانمند و نیروی انسانی کارآمد، با بیش از نیم قرن سابقه درخشان فعالیت فنی، اقدام به طراحی بیمه‌نامه های جدید جامع عمروپس‌انداز و مهرآسیا و … نموده است. بیمه جامع عمروپس‌انداز به عنوان مهمترین رشته بیمه های اشخاص بوده و قراردادی است که به موجب آن بیمه‌گر در مقابل دریافت حق‌بیمه از بیمه‌گذار (که شامل حق‌بیمه بابت خطر فوت و هزینه های جانبی و بخش پس اندازی حق بیمه که اندوخته ریاضی نامیده می شود) ؛ متعهد می‌گردد در هر زمان علاوه بر پرداخت اندوخته بیمه‌نامه با سود متعلقه ، در صورت بروز خطر فوت بیمه‌شده ، سرمایه مورد تعهد (فوت ، حادثه و …) را نیز به استفاده‌کننده(گان) تعیین شده از طرف بیمه‌گذار بپردازد.

معرفی بیمه نامه بدنه

در بیمه نامه بدنه ، وسایل نقلیه بیمه شده در مقابل خطرات اصلی سرقت ، صاعقه ، آتش سوزی ، انفجار و تصادف تحت پوشش قرار گرفته و خسارت های جزئی و کلی وارد شده ناشی از خطرات اصلی به وسیله نقلیه بیمه شده اعم از دستمزد ، تعمیرات و ارزش لوازم در صورتی که وسیله نقلیه به ارزش معاملاتی بازار بیمه شده باشد به قیمت روز حادثه پرداخت می شود . 
علاوه بر پوشش های    فوق ، می توان با پرداخت حق بیمه اضافی انواع خودرو را در مقابل خسارت های زیر بیمه نمود : 
۱- پوشش سرقت قطعات وسایل نقلیه سواری با مورد استفاده غیر عمومی و غیر کرایه : 
   قطعات اصلی و لوازم منصوبه بیمه شده بدون سرقت وسیله نقلیه با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش سرقت قطعات قرار می گیرد . 
  • بیمه گذار موظف است گزارش مقامات انتظامی مبنی بر چگونگی وقوع حادثه را ارائه نماید . 
  • تعهد بیمه گر در مورد سرقت قطعات اصلی و وسایل اضافی منصوبه محدود به  ۵  درصد ارزش وسیله نقلیه و حداکثر  تا  ۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰  ریال در  طول سال بیمه ای می باشد . 
  • تعهد بیمه گر برای سرقت هر یک از وسایل اضافی منصوبه با پرداخت خسارت مربوطه خاتمه می یابد و درخواست پوشش مجدد منوط به موافقت بیمه گر و پس از بازدید اولیه مجدد و دریافت حق بیمه متعلقه امکان پذیر می باشد . 
  • فرانشیز این پوشش ۲۰ % مبلغ خسارت می باشد . 
۲٫ پوشش هزینه ایاب و ذهاب جهت خودرو های سواری : 
در صورت عدم امکان استفاده از وسیله نقلیه بیمه شده ناشی از خطرات اصلی موضوع بیمه ( به استثناء سرقت ) باشد با پرداخت حق بیمه اضافی ، روزانه مبلغ مشخصی برای مدت معین به بیمه گذار پرداخت می شود . 
  • حداکثر هزینه ایاب و ذهاب قابل پرداخت جهت خودرو های سواری تحت این پوشش اضافی ، روزانه معادل ۰۰۰ر۵۰ ریال  خواهد بود  و مدت آن از ۳۰ روز در سال بیمه ای پس از کسر دو روز در هر حادثه به عنوان فرانشیز تجاوز نخواهد کرد . 
۳٫ پوشش هزینه توقف جهت خودرو های بارکش و اتوکار :  
  این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی جهت جبران زیانهای ناشی از عدم استفاده از وسیله نقلیه بیمه شده در زمانیکه از محل یکی از خسارتهای مشمول تعهد بیمه گر دچار آسیب شده  و غیر قابل استفاده  باشد مطابق شرایط زیر ارائه می گردد . 
  • هزینه توقف بارکش 
–  با ظرفیت بار پذیری حداکثر دو تن ، روزانه معادل یک صد  هزار ریال  وحداکثر سی  روز با کسر دو  روز فرانشیز .
– با ظرفیت بار پذیری حداکثرپنج تن ،  روزانه معادل یکصد و بیست هزار ریال وحداکثرچهل وپنج روزبا کسر سه روز فرانشیز 
– با ظرفیت بار پذیری بیش از پنج تن  حداکثر تا ده تن ،  روزانه معادل دویست و پنجاه هزار ریال  وحداکثرچهل وپنج روزبا کسر سه روز فرانشیز
– –    با ظرفیت بار پذیری بیش از ده تن ( کامیون و تریلر ) ،  روزانه معادل  دویست و پنجاه  هزار ریال  وحداکثر چهل وپنج روزبا کسر سه روز فرانشیز
  • هزینه توقف اتوکار  
– با ظرفیت سرنشین حداکثر بیست وشش نفر ، روزانه معادل یکصد و بیست هزار ریال  وحداکثرچهل وپنج روز با کسر سه روز فرانشیز
– با ظرفیت سرنشین بیش از بیست وشش نفر ،  روزانه معادل  دویست و پنجاه  هزار ریال  وحداکثرچهل وپنج روزبا کسر سه روز فرانشیز
  • – پوشش نوسانات قیمت 
 جهت انواع وسائل نقلیه (به استثنائ موتورسیکلت ) با پرداخت حق بیمه اضافی امکان ارائه پوشش اضافی نوسانات قیمت حداکثر تا سقف ۲۰ % مازاد بر سرمایه بیمه شده وجود دارد . مشروط بر آنکه مورد بیمه در زمان صدور بیمه نامه به قیمت واقعی و ارزش روز بیمه گردد . در غیر این صورت در زمان رسیدگی به خسارت ، مبلغ خسارت به نسبت سرمایه بیمه شده به قیمت واقعی روز بازار در زمان صدور بیمه نامه مشمول اعمال قاعده نسبی سرمایه ( ماده ۱۰  قانون بیمه ) می گردد . 
۵- پوشش بلایای طبیعی 
  از طریق این پوشش اضافی می توان خسارت ناشی از خطرات طبیعی از قبیل سیل و زلزله را تحت پوشش قرارداد
۶- پوشش ناشی از اسید پاشی و مواد شیمیائی
این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی وسیله نقلیه بیمه شده در مقابل خسارتهای ناشی از اسید و مواد شیمیائی امکان پذیر می باشد . 
۷- پوشش حذف استهلاک 
این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی جهت خودروهای سواری که دارای تخفیف عدم خسارت ۴۵% به بالا هستند امکان پذیر می باشد 
•  این پوشش شامل استهلاک مربوط به باطری و لاستیکها نمی باشد . 
۸٫ حذف فرانشیز 
این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی جهت خودروهای سواری که دارای تخفیف عدم خسارت ۴۵% به بالا هستند امکان پذیر می باشد 
  • این پوشش فقط شامل خطرات اصلی بجز سرقت کلی ، سرقت جزئی و خسارت کلی می باشد 
  • این پوشش شامل خسارت ناشی از پوشش های اضافی بیمه نامه بدنه و فرانشیز گواهینامه نمی باشد 
۹٫ پوشش شکست شیشه به تنهائی 
در این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی ، وسیله نقلیه بیمه شده  به استثناء موتورسیکلت در مقابل خسارت شکست شیشه به تنهائی و بدون برخورد شیئی خارجی و به عللی غیر از خطرات اصلی تحت پوشش قرار می گیرد .  
۱۰٫ پوشش ترانزیت 
از طریق این پوشش و با پرداخت حق بیمه اضافی ، وسیله نقلیه در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران در صورت وقوع خسارت ناشی از خطرات بیمه شده تحت پوشش قرار می گیرد 
* این پوشش شامل سرقت کلی و سرقت قطعات در خارج از مرزهای ایران نمی باشد  . 
۱۱- بیمه حوادث شخصی :

با بیمه حوادث شخصی منضم به بیمه نامه بدنه ، بیمه گذار در تمام مدت ۲۴ ساعت شبانه روز و در تمام نقاط جهان و خارج از وسیله نقلیه و نیز راننده در زمان وقوع حادثه از طریق وسیله نقلیه بیمه شده ، تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرد . 

فرانشیز
بخشی از خسارت که بر عهده بیمه گذار خواهد بود فرانشیز گفته می شود . این میزان در شرایط خصوصی بیمه نامه تعیین شده است . 
• فرانشیز خسارت جزئی ناشی از حوادث و آتش سوزی ( به استثناء موتور سیکلت ها ) 
۱- خسارت اول ۱۰% مبلغ خسارت حداقل ۰۰۰ر۵۰۰  ریال 
۲- خسارت دوم ۲   برابر فرانشیز بند اول ( درصد و حداقل )
۳- خسارت سوم  ۳ برابر فرانشیز بند اول ( درصد و حداقل ) 
* فرانشیز برای رانندگانی که سابقه رانندگی آنها کمتر از ۳  سال و یا سن راننده کمتر از ۲۵  سال می باشد ۱۰  درصد بیشتر از فرانشیز های فوق الذکر می باشد . 
* فرانشیز خسارت شکست شیشه به تنهایی معادل ۲۰ درصد مبلغ خسارت 
* فرانشیز خسارت کلی ناشی از حوادث و آتش سوزی ( به جز سرقت ) ۱۰ درصد مبلغ خسارت 
* فرانشیز خسارت ناشی از تصادفات رانندگی 
در صورتی که راننده موضوع بیمه مقصر نباشد و مقصر شناخته شده ای وجود داشته و امکان تعقیب مقصر نیز فراهم گردد ۵۰%  فراننشیز خسارت اول خواهد بود . 
دکمه بازگشت به بالا