خراسان

بیکاری امسال قطعاً کاهش پیدا نمی‌کند/ تعطیلی بیش از ۵۰ درصد واحدهای مرغداری در خراسان‌رضوی

روشنک

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان‌رضوی گفت: با توجه به ارزیابی وضعیت اعتقاد بر این است که امکان ندارد بیکاری در سال ۹۵ در خراسان رضوی کاهش پیدا کند و تنها می‌توان بر این امید بود که افزایش پیدا نکند.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: به عبارت دیگر وضعیت این حوزه به قدری بحرانی است که نمی‌توان با برنامه‌های فعلی از شدت آن کاست بلکه تنها می‌توان نرخ آن در حالت ثبات نگاه داشت.

وی با بیان اینکه رکود یک موضوع بسیار علنی در صنعت و بخش تولید در خراسان‌رضوی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در صنایع غذایی و مرغداری بیش از 50 درصد تعطیلی وجود داشته و قطعاً در رسته‎های دیگر نیز وضعیت به‌همین منوال است و تمام شرایط دست به دست هم داده‌اند تا نرخ بیکاری در استان افزایش داشته باشد.

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان‌رضوی با تأکید براینکه راه‌حل بحران‌های اقتصادی موجود در خراسان رضوی تنها نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: اما باید دقت داشت که اقتصاد مقاومتی نباید درگیر موضوعات مربوط به سیاست شده و از دید جناح‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

روشنک با اشاره به توقع بخش خصوصی از مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس آینده باید با رفع قوانین دست و پاگیر تولید برای تقویت آن که در ادامه رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز به همراه دارد بکوشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا