فرهنگ و هنر

تئاتر”تومار” به بررسی ابعاد واقعی تاریخی گوهرشاد می‌پردازد

 

شاپور ترکمن سرابی

کارگردان تئاتر مشهد گفت: “تومار” به بررسی ابعاد واقعی تاریخی گوهرشاد می‌پردازد.

شاپور ترکمن سرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تئاتر تومار یک نمایش سیاسی اجتماعی است که از دل تاریخ برآمده است. «تومار» به واقعه تاریخی گوهرشاد، سیاست‌های اشتباه رضاخان میرپنج و آنچه بر زنان ایران زمین رفت؛ می‌پردازد.

کارگردان تئاتر مشهد به حمایت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، دبیرخانه طرح ملی قیام گوهرشاد و فرهنگسرای بهشت از «تومار» اشاره کرد و گفت: «تومار» به موضوع به‌گونه‌ای پرداخته است که مخاطب را جذب می‌کند؛ ما در دو شب اجرا بیش از ۶۰۰ تماشاگر داشتیم و پیش بینی می‌شود که هر چه به اجراهای پایانی نزدیک شویم این استقبال نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه برای نوشتن این نمایشنامه ۶ ماه کار تحقیقاتی انجام شده گفت: معاون فرهنگی شهرداری مشهد، آقای وحید جلیلی در این مدت کمک‌های بسیاری به ما کرد که سبب شد نتیجه‌ کار یک متن قوی و مستند باشد.

کارگردان تئاتر مشهد با اشاره به اینکه موضوع «تومار» به نحوی به دغدغه‌های امروزی زنان ما نیز می‌پردازد، بیان کرد: گاهی ریشه‌یابی برخی از معضلات و مشکلات در گذشته‌ منجر به حل مسئله امروز خواهد شد. واقعه گوهرشاد موضوعی است که باید با این رویکرد به آن نگاه کرد.

ترکمن‌سرایی در ادامه به معرفی بازیگران این نمایش پرداخت و گفت: سامان سالاری، آتنا شهیدی، میلاد ظهوریان، عاطفه پوربهرام و احسان نگهبان در «تومار» به ایفای نقش می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

دکمه بازگشت به بالا