فرهنگ و هنر

تئاتر “دکلره” مستندی اجتماعی با محوریت پرونده‌های جنایی است

صورتک تئاتر

کارگردان تئاتر “دکلره” گفت: دکلره اثری با محوریت مطرح کردن پرونده‌های اجتماعی در ژانری اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، سیدحسام محمدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجرای نمایش «دکلره» به نویسندگی مهدی کوشکی از دهم اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر مستقل مشهد آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد و روزی یک نوبت اجرا می‌شود و زمان اجرای این اثر هنری ۷۰ دقیقه است.

وی افزود: در مدت پخش اجرای این اثر هنری استقبال نسبتاً‌ خوب بوده و در صورت درخواست مردمی این زمان تمدید خواهد شد؛ این اثر در گذشته و در سال‌های ۹۱ و ۹۳ در تهران و مشهد کار شده و اکنون برای سومین بار در کشور و دومین بار در مشهد اجرا می‌شود.

محمدی گفت: این اثر هنری یک مستند اجتماعی با موضوع پرونده‌های جنایی است. سیدحسام محمدی، پرستش سلطانی، زینب مشلعدار آستانه و نجمه کلالی بازیگران، منصوره داوری‌نژاد مدیر تولید، امیر یزدفاضلی مدیر صحنه، سیروس سعیدیان مجری طرح، پونه کیان‌تاج طراح پوستر و فهیمه نبوی‌نژاد مدیر روابط‌عمومی این هنری هستند.

محمدی تصریح کرد: “دکلره” تئاتری در ژانر مستند اجتماعی است در مورد خانواده‌ای که پدر، دختر و همسر همراه با مقتول، فضای اتفاق افتاده را در قالب بازجویی بازگو می‌کنند و در زمان اجرای اثر شاهد اشک‌های‌مخاطبان بودیم و شاید انتهای کار را نرم‌تر کنیم تا مشکلی برای تماشاچیان این اثر هنری به‌لحاظ روحی و جسمی نباشیم. در این نمایش زینب مشعلدار آستانه، نجمه کلالی، سید حسام محمدی و پرستش سلطانی بازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از شخصیت‌های اصلی ما روان‌پریشی دارد و کارهایش روی این گروه از مخاطبان تاثیر منفی می‌گذارد، ضمن اینکه تئاتر ما در دقایق آخر بار عاطفی زیادی دارد و تماشاگر منقلب می‌شود.

کارگردان تئاتر دکلره گفت: هزینه بلیت تماشای این هنری ۱۵ هزار تومان است و اگر به‌صورت اینترتی از طریق سایت مشهد گیشه خریداری شود با تخفیف ۲۰ درصدی و به قیمت ۱۲ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

محمدی  در رابطه با برنامه بعدی خود در حوزه تئاتر، بیان کرد: اجرای تئاتر چشم‌های بسته از خواب با موضوع اجتماعی و خانوادگی به‌نویسندگی محمد چرم‌شیر و با حضور عادل توکلی‌نسب، مهسا قدیری و مهسا ستوده‌نژاد برنامه بعدی‌ام است که از بیستم اردیبهشت ماه به مدت ۱۵ روز در همین سالن نمایش اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا