ایران

تائید صلاحیت ۱۶۶ نفر در انتخابات خبرگان رهبری/۱۵۸نفر انصراف دادند

اخبار,اخبار انتخابات  ,انتخابات خبرگان

 سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت ۱۶۶ نفر در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش مهر، سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان دیروز به وزارت کشور اعلام شد، گفت:  ۱۶۶ نفر در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تائید صلاحیت شدند.

به گفته رهپیک  ۱۵۸ نفر از داوطلبان از ادامه رقابت و ورود به انتخابات انصراف دادند، ۱۱۱ نفر هم غیر مجاز بودند و ۱۵۲ نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند که مجموع انصرافی غیر مجازی و غایبان آزمون به ۴۲۱ نفر رسید.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بر همین اساس صلاحیت ۳۷۳ نفر بررسی شد که از این تعداد صلاحیت ۲۰۷ نفر رد و صلاحیت ۱۶۶ نفر نیز تائید شد.

بنابراین گزارش در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری صلاحیت ۱۴۶ نفر تائید و ۲۰۹ نفر رد شده بود.

اسامی تائید و رد صلاحیت شدگان امروز و فردا توسط وزارت کشور به خودشان اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، ۸۱۸ نفر در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند که صلاحیت آنان در دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه ای اعلام کرد:

به اطلاع آن عده از داوطلبان محترم نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، مورد تأیید قرار نگرفته است، می رساند؛ بر اساس «تبصره (۲) ماده (۱۶) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه روز از تاریخ ۹۴/۱۱/۸ تا ۹۴/۱۱/۱۰ در وقت اداری به آدرس تهران، بزرگراه بسیج، خیابان هجرت، ورزشگاه تختی، مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.»

منبع –  مهر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا