سلامت

تاثیر افسردگی در ارتباط زناشویی

اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,افسردگی

دانشمندان در تحقیقاتی نوین به سراغ پرسیدن سوالاتی از زوج هایی که حداقل یکی از آنها از بیماری روانی رنج می برد رفته و دریافتند که در برخی از موارد بیماری های روانی می تواند زوج ها را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش سیناپرس،افسردگی می تواند موجی ایجاد حس تنهایی در انسان ها شود و به اعتقاد بسیاری در این بیماری تنها شما در برابر ذهنتان به مبارزه خواهید پرداخت. با این وجود مشکلات روانی ناشی از افسردگی می تواند افرادی که به شما نزدیک تر هستند را بیشتر در معرض آسیب قرار بدهد. این امر به خصوص در افراد متاهل می تواند به طور ویژه ای نمود پیدا کند.

پیش از این پژوهش هایی در این زمینه انجام شده بودند که بیشتر بر روی افراد مجرد تمرکز داشته و یا این که فقط خود شخص را مورد بررسی قرار می دادند ولی در این تحقیق، تعداد 135 زوج مورد بررسی قرار گرفته اند.

حال دانشمندان در تحقیقات جدید خود به دنبال تاثیر افسردگی بر روی ارتباط زناشویی انسان ها بوده اند. پیش از این پژوهش هایی در این زمینه انجام شده بودند که بیشتر بر روی افراد مجرد تمرکز داشته و یا این که فقط خود شخص را مورد بررسی قرار می دادند ولی در این تحقیق، تعداد 135 زوج مورد بررسی قرار گرفته اند. از میان این تعداد حداقل یکی از آنها به افسردگی مبتلا بوده است و در برخی از موارد هر دو نفر از این مشکل رنج می برده اند.

جامعه آماری یاد شده متشکل از افرادی بود که بین 20 تا 83 سال سن داشته و حداقل به مدت 6 ماه و حداکثر به مدت 46 سال در ارتباط زناشویی قرار داشتند. دانشمندان از این افراد پرسیده بودند که افسردگی آنها از چه طریقی بر روی روابط زناشویی آنها تاثیر گذاشته است؟

بسیاری از پاسخ ها حاکی از آن بودند که سایه افسردگی به آنها اجازه نمی دهد تا یک ارتباط سالم را با زوج خود داشته باشند. حتی برخی از افراد معتقد بودند که افسردگی آنها می تواند جرقه شروع افسردگی در دیگری را نیز به وجود بیاورد. گروهی دیگر نیز به واسطه افسردگی در برقراری ارتباط کلامی با زوج خود مشکل داشتند.

در ادامه سوال بسیار عجیبی از آنها پرسیده می شد: بیماری روانی از چه جنبه هایی شما را به زوجتان نزدیک کرده است؟ در این میان بیشتر افرادی که زوج آنها افسردگی داشته است اعلام کرده بودند که به واسطه این بیماری توجه و پشتیبانی بیشتری را از همسر خود به عمل می آوردند. دانشمندان دریافتند که معمولا در شرایطی که هر دو نفر به بیماری های روانی مبتلا هستند، محبت آنها به یکدیگر نوع متفاوتی به خود می گیرد و ارتباط آنها نزدیک تر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا