خراسان

تبلیغ کالای خارجی در کاشمر ممنوع شد

خبرگزاری فارس: تبلیغ کالای خارجی در کاشمر ممنوع شد

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه تبلیغ کالاهای خارجی در این شهرستان ممنوع شده است، گفت: تمامی مسئولان ادارات کاشمر مکلفند برنامه‌های حوزه کاری‌شان را با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جاری که به نام معلم شهید سردار علی یغمایی برگزار شد اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب در 10 سال اخیر نام‌گذاری‌های سال را با موضوع اقتصاد انجام دادند نشان‌دهنده این است که ایشان دغدغه معیشت و اقتصاد متکی بر توان داخلی را دارند، بنابراین همه ما باید در راستای برطرف کردن این دغدغه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه معیشت مردم به‌عنوان دغدغه اصلی دولت در سال جدید است ابراز داشت: امیدواریم با اعمال ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی در شهرستان بتوانیم زمینه فروش محصولات و تولیدات داخلی را فراهم کنیم و با این اقدام علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی بتوانیم زمینه اشتغال جوانان را در بخش‌های مختلف فراهم کنیم.

نماینده دولت یازدهم در کاشمر با تأکید بر عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان افزود: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند تا 15 اردیبهشت‌ماه برنامه‌های مدون حوزه کاری خود را با اولویت و محوریت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به فرمانداری ارائه دهند تا بتوانیم در قالب سند کاری در حوزه اداری شهرستان آن را تدوین و اجرایی کنیم.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم یک کارگاه عملیاتی اقتصاد مقاومتی کاری در سطح شهرستان تشکیل دهیم یادآور شد: از معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی خواسته‌ایم تا در اولین فرصت زمینه تشکیل این کارگاه را با حضور دستگاه‌های ذیربط فراهم کند تا از این طریق بتوانیم اقداماتی که می‌توان در جهت افزایش تولیدات داخلی و پشتیبانی از کارهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهیم را رصد کنیم.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه درصددیم که اقتصاد مقاومتی را در سایه تعامل و همکاری مجموعه اداری عملیاتی و اجرایی کنیم و آن را به جهاد اقتصادی تبدیل کنیم ابراز داشت: در این راستا همه مدیران موظف هستند که با فرهنگ‌سازی و استفاده از کالاهای داخلی در این زمینه گام بردارند.

وی بابیان اینکه مردم چشم تیزبین دارند و اقدامات مسئولان را رصد کرده و خیلی زود هم عکس‌العمل نشان می‌دهند ادامه داد: نباید نسبت به تجهیزات و ملزومات اداری که نمونه‌های تولیدشده ایرانی و داخلی آن وجود دارد بی‌اعتنا باشیم و به دنبال نمونه‌های خارجی آن برویم.

فروزان با تأکید بر حمایت، همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در حوزه اقتصادی با واحدهای تولیدی و صنعتی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل شهرستان خاطرنشان کرد: دولت در نخستین گام یک طرح سریع با بازدهی کوتاه‌مدت به شهرستان ابلاغ کرده تا کارگاه‌هایی که مشکل اقتصادی و مالی دارند شناسایی و معرفی شوند تا بتوانند با استفاده از تسهیلات کم‌بهره و زودبازده روند تولیدات خود را ادامه دهند.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه اداری شهرستان در سال گذشته در ارائه خدمات و نیز کسب رتبه‌های برتر در سطح استان گفت: در سال جدید عملکرد ما باید منجر به نشاط اجتماعی در جامعه شود تا مردم احساس کنند که دولت کار می‌کند و دغدغه رفع معیشت اقتصاد مردمی را دارد و مشاهده کنند که مسئولین و کارکنان ادارات برای رفع مشکلاتشان گام برمی‌دارند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر انجام‌شده و رایزنی منتخب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی مجوزهای لازم برای احداث پایگاه انتقال خون کاشمر اخذشده و به‌زودی ابلاغ می‌شود تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات مالی در سه سال اخیر، پروژه گازرسانی به بخش کوهسرخ انجام‌شده است و در نیمه ابتدای امسال شاهد روشن شدن مشعل گاز در شهر ریوش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا