مشهد

تجلیل از استاد برجسته جامعه شناسی هما زنجانی‌زاده در دانشگاه فردوسی مشهد

 

دکتر هما زنجانی‌زاده، استاد برجسته جامعه شناسی ایران گفت: من فرزند رنج هستم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر هما زنجانی زاده صبح امروز در مراسمی که به پاس نکوداشت زحمات وی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، خود را فرزند رنج خواند و گفت: من فرزند رفاه نبودم؛ فرزندان رفاه جایی نمیرسند و اگر زندگی هر کسی را که به موفقیت های بزرگ رسیده است بررسی کنید، هیچ گاه همه چیز برای اوآماده نبوده است.
وی اظهار کرد: کنشگر فعالیت خود را می کند، اما همیشه به هدف نمی رسد؛ این نباید باعث دلسردی و ناامیدی شود. شاید خیریتی در آن است که ما از آن آگاه نیستیم و خداوند می خواهد ما را به سمتی دیگر ببرد.
استاد برجسته جامعه شناسی ایران درباره زندگی خود، بیان کرد: من به عنوان یک کنشگر با خیلی چیزها مبارزه کردم. در ابتدا می خواستم معمار شوم و ریاضی فوق العاده ای داشتم، نقاش خوبی نیز بودم.  در زمین شناسی شاگردان ۹ کشور شدم و سپس زبان انگلیسی را شروع کردم و همیشه معتقد بودم زبان برای من یک وسیله خواهد بود نه یک هدف.
زنجانی زاده ادامه داد: انگلیسی را تمام کردم و ناگزیر برای این که بتوانم دبیری کنم به دانشسرای عالی تهران رفتم و آنجا افتخار شاگردی دکتر امیرحسین آرمان را کسب کردم و با جامعه شناسی آشنا شدم و به خانواده ام گفتم دیگر میخواهم جامعه شناسی بخوانم و در کنکور شرکت کردم که فقط ۱۰ نفر از ۱۷ نفر لیسانس زبان انگلیسی داشتند.
وی اضافه کرد: با گریه وارد دانشگاه شدم و زندگی سراسر پیچ و تابی داشتم پیچ تا به پاریس رسیدم و در آنجا با همسرم، دکتر اقدم آشنا شدم. 
استاد برجسته جامعه شناسی ایران تاکید کرد: جالب است بدانید که من بسکتبالیست ملی نیز بوده‌ام و امروز که در سن ۷۰ سالگی این چنین سرپا ایستاده ام از آن ورزشی که در ۲۰ سالگی کردم.
به گزارش ایسنا، هما زنجانی زاده در سال ۱۳۲۱ در مشهد چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را در دانشگاه سوربن فرانسه با درجه‌ی دکترای جامعه‌شناسی به پایان رسانید و هم‌اکنون دانشیار دانشگاه مشهد است. دکتر زنجانی زاده در نشریات مختلفی به ارائه مقاله پرداخته است. وی در زمینه‌ی جامعه‌شناسی و مشکلات اجتماعی زنان در درس سمینارهای مختلفی شرکت نموده و به ایراد سخنرانی پرداخته است؛ و همچنین دارای آثاری اعم ازتالیف و ترجمه است.
Capture
Capture234

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا