مشهد

تخفیف ۵۰ درصدی بهاء استفاده از فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد

شورای شهر مشهد

با تصویب اعضای شورای شهر مشهد مقدس، بهای استفاده از فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، اعضای شورای شهر مشهد با تحفیف ۵۰ درصدی در بهاء استفاده از خط دو قطار شهری موافقت کردند.

تعدادی از اعضای شورای شهر در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورا با ارائه یک پیشنهاد مبنی براینکه در حال حاضر مسیر خط دو قطار شهری کوتاه است و از تمام ظرفیت خط استفاده نمی‌شود خواستار کاهش هزینه خدمات در این بخش بودند.

در ماده واحده این پیشنهاد آمده است: بهای بلیت خط دو قطار شهری تا زمان بهره‌برداری از ایستگاه میدان شریعتی و اتصال خط دو به خط یک تا ۵۰ درصد تخفیف(نسبت به خط یک)، مبلغ ۲ هزار و ۷۵۰ ریال تعیین شد.

علی‌اصغر نخعی‌راد عضو شورای شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشنهاددهندگان گفت: برخی از اعضای شورای شهر در ابتدای راه‌اندازی این پروژه و نماینده ولی‌فقیه در استان در نمازجمعه این هفته مشهد بر این نظر بودند که نباید هزینه‌های استفاده از قطار شهری در فاز اول به اندازه کل هزینه خط باشد.

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی‌ عضو شورای شهر مشهد اظهار داشت: عدم استقبال بسیار زیاد از خط دو قطار شهری هزینه‌ها استفاده از خط نیست بلکه به سرفاصله زمانی ۳۰ دقیقه‌ای این خط ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه رام قطار در این مسیر با سرفاصله زمانی ۳۰ دقیقه به خدمات‌دهی مشغول هستند که سبب عدم استقبال مردم از این خط می‌شود.

غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد به عنوان موافق این طرح اظهار داشت: در حال حاضر تنها از یک فاز خط دو استفاده می‌شود بنابراین دریافت هزینه کل خط یک اجحاف در حق مردم است. خط دو در مناطق محروم واقع شده و این مسئله بسیار ساده به نظر می‌رسد که باید در هزینه‌های دریافتی از مردم در این مسیر تخفیفاتی در نظر گرفته شود.

پس از بحث و بررسی این پیشنهاد اعضای شورای شهر با این پیشنهاد موافقت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا