خراسان

تخمین خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان خراسان‌رضوی

خسارت برف به باغات - اهر

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: بر اثر بارش‌های اخیر برف و باران در خراسان‌رضوی و دمای هوای زیرصفر درجه سانتی‌گراد خسارتی ۲۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزان مناطق کوهپایه‌ای استان تحمیل شد.

مجتبی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بر اثر بارش‌های اخیر برف و باران در خراسان‌رضوی و دمای هوای زیرصفر درجه سانتی‌گراد خسارتی 200 میلیارد تومانی به کشاورزان مناطق کوهپایه‌ای استان تحمیل شد.

وی افزود: در این رابطه درخت‌های شکوفه‌زده هلو، زردآلو، گوجه‌سبز، گیلاس، سیب و گلابی در باغات از 30 تا 100 درصد آسیب دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره پیگیری این موضوع و پرداخت خسارت به کشاورزان، خاطرنشان کرد: این موضوع به مدیریت بحران استان گزارش شده و تمامی خسارت‌ها در صورتی که کشاورز خسارت‌دیده بیمه باشد از طریق صندوق بیمه پرداخت می‌شود.

مزروعی گفت: در رابطه با کشاورزانی که باغاتشان فاقد بیمه بوده هم تصمیم‌گیری‌هایی صورت پذیرفته و از طریق مدیریت بحران استان این موضوع پیگیری می‌شود و در صورت اختصاص اعتبارات لازم این خسارت‌ها پرداخت می‌شود، هرچند که به تمامی کشاورزان توصیه می‌کنیم در گام نخست خود، باغات و محصولاتشان را بیمه کنند تا در چنین مواقعی با مشکل عدم پرداخت خسارات مواجه نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا