ایران

تخم‌مرغ در صدر گرانی/ برنج ایرانی گران و خارجی ارزان شد

تخم مرغ

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک در مرداد سال جاری برابر ۱۳۲۷۹۹ ریال بوده که با توجه به این اطلاع در تیر (۱۳۱۷۱۳ ریال) ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مردادماه ۱۳۹۶ برای مناطق شهری کشور که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، تازه ترین روایت رسمی از گرانی و ارزانی مواد غذایی مورد نیاز مردم اعلام شده است.

برهمین اساس، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک در مردادماه سال جاری برابر ۱۳۲۷۹۹ ریال بوده که با توجه به این اطلاع در تیرماه (۱۳۱۷۱۳ ریال) ۰٫۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در ماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک از ۵۶۵۴۸ ریال در تیرماه به ۵۶۱۹۳ ریال در مرداد ماه کاهش یافته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۳۹۵۲۶۹ ریال رسیده که نسبت به ماه قبل (۳۸۴۵۶۷ریال) ۲٫۸ درصد افزایش داشته است.

میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (مرداد ۳۶۷۱۲۲ ریال و تیر ۳۵۹۶۵۴ ریال) برابر ۲٫۱ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ۶٫۹ درصدی مواجه بوده است. (مرداد ماه ۸۰۸۷۷ ریال و تیر ۷۵۶۵۵ ریال)

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۶۹۱۶ ریال، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۷۰۶۹ ریال، یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۷۵۹۱ ریال است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته‌اند. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در مردادماه برابر ۶۵۰۹۳ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۳۱۰۸ ریال) با افزایش ۲۲٫۶ درصد مواجه بوده است.

گروه روغن‌ها و چربی‌ها

متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ۲۹۲۸۰ریال است که نسبت به تیرماه رشد ۱٫۴۸ درصد داشت. در این گروه متوسط قیمت یک بسته ۹۰۰ گرمی روغن مایع ۵۳۳۲۸ ریال است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در مردادماه ۴۲۴۰۴ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (۴۵۲۵۸ ریال) با کاهش ۶٫۳ درصدی مواجه بوده است.

متوسط قیمت یک کیلو سیب درختی زرد در مرداد ماه ۴۲۱۱۷ ریال که نسبت به ماه قبل (۵۲۳۴۳ ریال) کاهش ۱۹٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در مردادماه ۵۱۶۵۲ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۵۱۱۸ ریال) با کاهش مواجه بوده است.

گروه سبزیجات

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار ۱۹۵۲۶ ریال، یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۹۱۵۹ ریال، یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۸۳۷۴ ریال و یک کیلوگرم پیاز۳۳۳۵۶ ریال بوده که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی‌ها و چای

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در مردادماه ۴۰۳۲۱ ریال است که نسبت به ماه قبل (۴۰۶۷۹ ریال) با ۰٫۹ درصد کاهش روبرو بوده است. متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی در مردادماه ۲۰۳۹۵۴ ریال است که نسبت به ماه قبل (۲۰۲۲۶۶ ریال) افزایش ۰٫۸ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در ماه مرداد ۵۱۲۳۳ ریال است که نسبت به ماه قبل(۵۱۲۱۴ ریال) تغییر محسوسی نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا