مشهد

تدوین دستورالعمل برای تاکسی‌های مبتنی بر موبایل

سرویس‌های مبتنی بر موبایل حتماً باید ضابطه‌مند باشد در غیر این صورت همین شرکت‌ها متضرر می‌شوند چراکه در صورت مشکل و یا حادثه‌ای تمام اعتبار این شرکت‌ها از بین می‌رود.
تدوین دستورالعمل برای تاکسی‌های مبتنی بر موبایل

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: دستورالعمل تاکسی‌های مبتنی بر موبایل تدوین شده و به زودی برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه می‌شود.
سید مهدی علوی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در ارتباط با فعالیت تاکسی‌های مبتنی بر موبایل در مشهد اظهار کرد: شرکت‌های تاکسی‌های مبتنی بر موبایل را باید درست تعریف کنیم و در واقع این شرکت‌ها را یک فعالیت حمل‌ونقلی بدانیم.
وی افزود: در گذشته شهروندان از تلفن برای استفاده از تاکسی استفاده می‌کردند و پس از آن با فعالیت‌های تاکسی‌های بیسیم این روش تبدیل به ارتباط بیسیمی شد و امروز نیز با پیشرفت‌های تکنولوژی این مهم مبتنی بر موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع فقط وسیله ارتباطی تغییر یافته و شرکت‌های تاکسی همان کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند بر این اساس متولیان تاکسی‌های مبتنی بر موبایل باید در ابتدا مجوز حمل‌ونقلی خود را دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: این سازمان اعتقاد دارد مانند دیگر وسایلی که در حوزه تکنولوژی فعال است باید از سیستم‌های مبتنی بر موبایل نیز استفاده شود و ما به دنبال گذاشتن سدی در این مسیر نیستیم زیرا باید از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم.
علوی‌مقدم عنوان کرد: سرویس‌های مبتنی بر موبایل حتماً باید ضابطه‌مند باشد در غیر این صورت همین شرکت‌ها متضرر می‌شوند چراکه در صورت مشکل و یا حادثه‌ای تمام اعتبار این شرکت‌ها از بین می‌رود.
وی ادامه داد: دستورالعمل سیستم‌های هوشمند مبتنی بر موبایل به زودی به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه می‌شود و بعد از آن هر شرکتی می‌تواند فعالیت خود را به‌ صورت رسمی آغاز نماید البته نرخ تاکسیرانی را شورای اسلامی شهر مصوب می‌کند ضمن اینکه هر شرکتی می‌تواند تخفیف‌های فصلی در نظر بگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت شرکت تاچ سی در مشهد نیز گفت: تمام شرکت‌های در حوزه‌های مبتنی بر نت اول باید شرکت حمل‌ونقل باشند و شرکت تاچ سی نیز مجوز شرکت حمل‌ونقلی را گرفته اما چون دستورالعمل تاکسی‌های مبتنی بر موبایل هنوز در شورای شهر مشهد تصویب نشده منتظر این مصوبه و در نهایت دریافت مجوز از سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =

دکمه بازگشت به بالا