مشهد

تذکر معاون دادستان به الیت

 

 معاون دادستان عمومی و انقلاب استان گفت:  مدیرعامل الیت به درخواست خود در دادسرا حاضر شد و با برگزاری جلسه ای، توضیحاتی را درخصوص عملکرد الیت ارائه داد و از سوی معاون دادستان تذکراتی را دریافت کرد.
“محمدبخشی محبی” در گفت وگو با خراسان رضوی درخصوص حضور مدیرعامل شرکت الیت در دادسرا ودیدار با وی افزود: بعد از انتشار گزارش خراسان ودرج نظراتم درباره شفاف نبودن عملکرد الیت، آقای هاشمی زادگان مدیرعامل الیت درخواست برگزاری جلسه ای برای ارائه پاره ای از توضیحات داشت که این جلسه برگزار شد اما هنوز یکسری ابهامات در باره عملکرد الیت وجود دارد.
وی افزود: مدیرعامل الیت درخصوص واریز درآمدهای ناشی از پارک حاشیه ای به خزانه اعلام کرد که ما برای این کار، خزانه معین تشکیل داده ایم درحالی که درقانون بحث خزانه معین نیامده است.
بخشی محبی اضافه کرد: نکته دیگری که مطرح شد این بود که حقوق ۷۰۰نفری که در الیت مشغول کارند، از کجا پرداخت می شود؟ ما این را تولید اشتغال نمی دانیم زیرا اشتغال یعنی این که به تولید ودرآمد کشور افزوده شود اما در شرکت الیت اینگونه نیست وفقط عده ای مشغول ارائه خدمتی هستند وحال این که این درآمد را ازکجا کسب می کنند وآیا عایداتی برای شهر دارد، مشخص نیست.
وی گفت: مدیرعامل الیت مدعی است که خودروها کمتر از نیم ساعت در پارک حاشیه ای توقف می کنند واین باعث شده که تعداد بیشتری خودرو، از پارک حاشیه ای استفاده کنند که توجیه خوبی است اما در مورد این که آیا ۶۰۰-۷۰۰نفر واقعا مشغول کار هستند و آیا این کار آورده ای برای نظام ومردم دارد ودارایی این کشور هست یا نیست، هنوز جای سوال است وکارشناسانی که با ما در این زمینه کار می کنند، در این خصوص حرف هایی دارند  هرچند که خود پارک الیت، موضوع خوبی است.معاون دادستان عمومی وانقلاب مرکزاستان با بیان این که مدیر عامل شرکت الیت درباره ساخت پارکینگ از محل درآمدهای الیت توضیحاتی داد که قانع نشدیم، اظهارکرد: مدیرعامل الیت گفت پارکینگ هایی از جمله زیتون وپارکینگ های دیگری به آنها (الیت) تحویل شده است وتوضیحاتی را نیز ارائه داد اما این توضیحات قانع کننده نبود وما متقاعد نشدیم که از محل درآمدهای الیت صد درصد پارکینگ ساخته شده است یا نه ؟ که سازمان بازرسی وشورای شهر در این زمینه باید ورود پیدا کنند.
وی افزود: گمان می کردیم که با درج گزارش قبلی در باره الیت تلنگری زده باشیم به شورای شهر وسازمان بازرسی که به این موضوع ورود کنند اما نمی دانم تا چه حد این اتفاق افتاده است.معاون دادستان عمومی وانقلاب استان اضافه کرد : مدیرعامل الیت اعلام کرده که ما هر گونه اطلاعاتی را که شهروندان در خصوص عملکرد الیت بخواهند، در سایت شرکت قرار داده ایم اما به دلیل نداشتن رسانه نتوانسته ایم به شهروندان به صورت گسترده اطلاع رسانی کنیم که در پاسخ به آن ها گفتم هزینه کنید واز طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کنید ودر زیر تابلوهای پارک الیت در حاشیه خیابان ها نیز همانطور که تعرفه پارک را درج می کنید آدرس سایتتان را نیز اطلاع رسانی کنید.بخشی محبی گفت: به عنوان نماینده دادسرا بازدیدی ازالیت خواهیم داشت تا از روند کار این مجموعه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا