خراسان

“تسهیلات بانکی” گلخانه‌داری در خراسان‌رضوی را از توجیه اقتصادی خارج می‌کند

کشت گلخانه‌ای

رئیس اتحادیه گل و گیاه خراسان‌رضوی گفت: تسهیلات بانکی گلخانه‌داری در خراسان‌رضوی را از توجیه اقتصادی خارج می‌کند.

مهدی سمنگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: باید گفت که سود تسهیلاتی که برای گلخانه‌داری در نظر گرفته می‌شود ۱۸ درصد بوده که البته با حساب وثایق و مبلغ بلوکه شده این میزان به بالای ۲۰ درصد می‌رسد حال اینکه سود متوسط برای این فعالیت حدود ۱۵ درصد در  سال است. 

وی ادامه داد: با این تفاسیر کاملا طبیعی است که فعالیت گلخانه‌داری از توجیه اقتصادی خارج شده و میلی برای ادامه کار در این حوزه باقی نماند.

رئیس اتحادیه گل و گیاه خراسان رضوی گلخانه‌داری را یک فرصت اقتصادی بسیار مهم برای خراسان‌رضوی دانست و بیان کرد: در وضعیت کنونی با وجود بحران آب تنها راه حل برای توسعه کشاورزی در خراسان‌رضوی استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل این بخش است.

سمنگانی در ارتباط با مشکلاتی که برای بهره‌برداران از گلخانه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و اصلی در این حوزه کمبود منابع آبی در این بخش است.

وی افزود: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اگر منابع آبی مناسب در اختیارشان قرار گیرد می‌توانند فازهای توسعه‌ای واحدهای خود در استان را اجرا کرده و این موضوع به اشتغال استان به ویژه برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی می‌تواند کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا