خراسان

تسهیلات جدید بانک مسکن تأثیر زیادی در رفع رکود ساختمان ندارد

نعمت الله ظریف

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: تسهیلات جدیدی که بانک مسکن برای ساخت در بافت حاشیه شهر در نظر گرفته تأثیر زیادی در رفع رکود ساختمان‌سازی ندارد.

نعمت‌الله ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مصوبه جدید بانک مسکن برای تسهیلاتی که در حوزه بافت فرسوده در نظر گرفته شده نیاز به سپرده‌گذاری را برای اعطای وام مطرح کرده که این موضوع نمی‌تواند کمک زیادی به رفع رکود در بازار داشته باشد.

وی بیان کرد: در واقع مسئله سپرده‌گذاری که در این طرح مطرح شده سبب می‌شود که میزان نقدینگی سرمایه‌گذار کاهش یافته و به همین علت نمی‌تواند ورود مناسبی داشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با بیان اینکه رویکرد فعلی دولت کاهش تورم است، خاطرنشان کرد: کاهش تورم زمانی می‌تواند اثربخش باشد که با رکود همراه نباشد اما هم اکنون رکود به حدی بالا است که بیش از ۶۰ درصد ظرفیت انبوه سازان بلا استفاده باقی مانده است.

ظریف ادامه داد: باید در نظر داشت که نیاز مردم به مسکن کاهش پیدا نمی‌کند اما با وضعیت کنونی که بازار تحرکی ندارد و رکود حاکم است نیاز مردم فشرده شده و ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشد.

وی تأکید کرد: ۲۰۰ صنف در ارتباط با شغل ساختمان سازی هستند و به همین علت وقتی این کسب و کار دچار رکود شود بخش زیادی از بازار به رکود دچار می‌شوند.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تسهیلات جدید بانک مسکن در خوشبینانه‌ترین حالت تنها ۲۰ درصد از رکود بازار را رفع می‌کند و ۸۰ درصد رکود همچنان باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا